کتاب ساختار جهان بینی مارکس

Structure of Marx's World-View
کد کتاب : 40540
مترجم : حمید پوریوسفی
شابک : 978-6226026444
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 241
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 91
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ساختار جهان بینی مارکس اثر جان مک مورتری

این کتاب با روشی نظام یافته و روشن از تفکرات مارکس سخن می گوید که در نهایت امکان یک تحلیل پیوسته را از همه کارهای مارکس فراهم میکند.
اگرچه فلسفه مارکس، معمولا از تاثیرگذارترین نوشته ها ( در حوزه فلسفه و جامعه شناسی) به نظر می رسد، اما تضادها و اختلالات ظاهری آن در طول دو قرن اخیر، خواننده ها را درگیر و گاه گیج کرده است.
جون مک کارتی با پرده برداری از چارچوب های وحدت بخش نوشته هایش، به وضوح پیشرفت مهمی در همه ی زمینه های مطالعاتی مارکس ایجاد کرده است.
مک کارتی همچنین یک نقد دقیق از وضعیت ساختارهای سیاسی و اقتصادی اصلی در جوامع مارکسیستی ارائه میدهد. نقدی که در سراسر کتاب، مستقیم به محتواها، مطالب، موقعیتها اشاراتی کامل کرده و موضوعات مناسب را روشن میکند.
خواندن این کتاب برای اساتید دانشگاه، منتقدین نظریات جامعه شناسی،دانشجویان جامعه شناسی و موافقین و منتقدین کارل مارکس، توصیه می شود. نقد و تلفیق نظریات جامعه شناسان بزرگ جهان از سوی متفکرین، زوایای پیدا و پنهان دیدگاه های آنها را در گذر سالها، آشکارتر خواهد کرد و یا به تقویت آن دامن خواهد زد.

کتاب ساختار جهان بینی مارکس

جان مک مورتری
جان مک مورتی استاد برجسته فلسفه دانشگاه گلف دانشگاه کانادا است. اخیراً، وی تحقیقات خود را بر ساختار ارزشی نظریه اقتصادی و پیامدهای آن برای زندگی جهانی مدنی و زیست محیطی متمرکز کرده است. مک مورتری در ژوئن 2001 توسط همتایان خود به دلیل کمکهای برجسته خود در مطالعه علوم انسانی و اجتماعی به عنوان عضو انجمن سلطنتی کانادا (FRSC) انتخاب شد.