کتاب دروغ های مسلح

Weaponized Lies
(شیوه های اندیشیدن انتقادی در عصر پسا حقیقت)
کد کتاب : 40676
مترجم :
شابک : 978-6004610155
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب دروغ های مسلح اثر دنیل جی لویتین

با بررسی اطلاعات غلط عددی، دانیل لویتین نشان می‌دهد که چگونه آمار و نمودارهای نادرست می‌توانند چشم‌اندازی به شدت تحریف‌شده ارائه دهند و ما را به تصمیم‌های وحشتناکی سوق دهند. از سوی دیگر، استدلال‌های لفظی می‌توانند به راحتی متقاعدکننده باشند، زیرا به شیوه‌ای جذاب و در عین حال نادرست از واقعیت‌ها دور می‌شوند. گام‌هایی که می‌توانیم برای ارزیابی بهتر اخبار، آگهی‌ها و گزارش‌ها برداریم، به‌وضوح دقیق هستند. در نهایت، لویتین به آنچه که اساس توانایی ما برای تشخیص درست یا نادرست بودن چیزی است روی می آورد: روش علمی. او با محدودیت های آنچه که ما می توانیم و نمی توانیم بدانیم دست و پنجه نرم می کند. مطالعات موردی برای نشان دادن کاربردهای تفکر منطقی در محیط های کاملا متنوع، شامل شهادت دادگاه، تصمیم گیری پزشکی، جادو، فیزیک مدرن و تئوری های توطئه ارائه می شود.

این کتاب دروغ های مسلح ما را قادر می سازد از افراط در زودباوری منفعل و طرد بدبینانه اجتناب کنیم. همانطور که لویتین گواهی می دهد: حقیقت مهم است. دوران پسا حقیقت، دوران غیرعقلانی بودن عمدی است که تمام پیشرفت‌های بزرگ بشر را معکوس می‌کند. تعبیرهایی مانند «نظریه‌های حاشیه‌ای»، «دیدگاه‌های افراطی»، «حقیقت دیگر» و حتی «اخبار جعلی» به معنای واقعی کلمه می‌توانند خطرناک باشند. بیایید دروغ را آنچه هستند بنامیم و کسانی را که آنها را می سازند در عمل دستگیر کنیم.

کتاب دروغ های مسلح

دنیل جی لویتین
دانیل ژوزف لویتین (زاده ۱۹۵۷، سانفرانسیسکو)، دانشمند علوم اعصاب، روانشناسِ شناختی، نویسنده و موزیسینِ آمریکایی-کانادایی است.او نویسنده چهار کتاب پرفروش نیویورک تایمز است.لویتین استاد برجسته روانشناسی و علوم اعصاب رفتاری جیمز مک گیل در دانشگاه مک گیل در مونترال، کبک، کانادا است. رئیس بنیاد هنر و علوم انسانی در مدارس مینروا در KGI. و یک عضو برجسته دانشکده در دانشکده تجارت Haas، دانشگاه کالیفرنیا در برکلی. وی از سال 2000 تا 2017 مدیر آزمایشگاه درک موسیقی، شناخت و تخصص در مک گیل بود. وی یکی از اع...
نکوداشت های کتاب دروغ های مسلح
A lucid guide to critical thinking about statistics, information and assertion, it’s profoundly welcome
یک راهنمای روشن برای تفکر انتقادی در مورد آمار، اطلاعات و ادعا، عمیقا استقبال می شود
Guardian Guardian

A recommended book for creative leaders
کتابی توصیه شده برای رهبران خلاق
Forbes

Levitin is an eloquent and enthusiastic exponent
لویتین سخنوری فصیح و مشتاق است
LA Review of Books

قسمت هایی از کتاب دروغ های مسلح (لذت متن)