کتاب عالیجنابان مفلس

The Honorable Beggars
کد کتاب : 40698
مترجم :
شابک : 978-6008211525
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1880
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عالیجنابان مفلس اثر هاکوپ بارونیان

ماجرای کتاب عالی جنابان مفلس اثر هاکوپ بارونیان، در صد سال پیش رخ می دهد، درباره آدم پولداری است که به قصد ازدواج از شهرستانی به استانبول (ترکیه) می آید ولی دست بر قضا مورد سوء استفاده اقشار مختلف قرار می گیرد و از آمدن خود پشیمان می شود. این اثر اگرچه در ظاهر تراژیک است اما از رگه های طنز بهره برده است.

کتاب عالیجنابان مفلس

هاکوپ بارونیان
هاکوپ بارونیان نویسنده پرنفوذ، طنزپرداز، آموزگار و چهره اجتماعی در سده ۱۹ میلادی در بین ارمنیان ساکن عثمانی بود.وی به همراه یروانت اودیان به عنوان بزرگترین طنزپردازان تمامی ادوارد ادبیات ارمنی شناخته می‌شوندبارونیان در ۱۹ نوامبر ۱۸۴۳ در شهر آدریانوپول به دنیا آمد. در سنین کودکی پدر خویش را از دست داد. وی تحصیلات ابتدایی خویش در زادگاهش در کالج محلی آرشاکونیان کسب نمود. وی در آنجا بعلاوه آموخته زبان ارمنی زبان‌های اسپانیایی، ایتالیایی و بلغاری را نیز فرا گرفت. پس از پایان فارغ‌ا...
قسمت هایی از کتاب عالیجنابان مفلس (لذت متن)
من خودم، خودم رو آدمی به این بزرگی که این سردبیر تصور می کرد تصور نمی کردم. ولی البته اون بهتر از من می دونه که من چقدر بزرگم، چون سردبیره و باسواد... فردا اون هایی که اسم من رو تو روزنامه بخونند دستپاچه شده و کنجکاو می شن که من رو ببینند. فردا باید لباس های روز یکشنبه رو بپوشم و ساعت طلا و زنجیر رو هم با خودم بردارم، خدمتکارهام رو هم باید می آوردم، کسی چه می دونست؟... فردا همه باید بدونند که آدم بزرگی به قسطنطنیه اومده. آدمی والاتبار، خوش قلب، زبان دان، تحصیل کرده، تربیت شده و اهل علم و چیزهای دیگه و هر زنی به شوهرش می گه دخترمون رو به آبیسوقم آقا بدیم.