کتاب سفرنامه ی باد

Travelogue of the wind
انتخاب و اهتمام:مهدی مظفری ساوجی
کد کتاب : 40702
شابک : 978-6004610650
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب سفرنامه ی باد اثر رضا محمدی

این مجموعه دفتر شعری است از شاعر معاصر افغان ، سیدرضا محمدی، به انتخاب و اهتمام مهدی مظفری ساوجی و چاپ انتشارات کوله پشتی. در اثر حاضر ابتدا با چهار نامه که میان محمدی و ساوجی رد و بدل شده اند مواجه می شویم، نامه هایی که موقعیت فرهنگی و تاریخی شعر افغانستان و وضعیت بغرنج هنرمندانی نظیر سید رضا محمدی که با تمام وجود از سرزمین اجدادی و مفاهیم بنیادین خود دفاع می کنند به تصویر می کشد و پس از آن به دنیای شعر این شاعر نام آشنا وارد می شویم.

کتاب سفرنامه ی باد

رضا محمدی
سید رضا محمدی شاعر، مترجم،منتقد ادبی و روزنامه‌نگار اهل کشور افغانستان است. او در سال ۱۳۵۸ خورشیدی در شهر غزنی زاده شد. او در ایران با روزنامه‌های «سلام» و «کار و کارگر» همکاری داشته‌است.
قسمت هایی از کتاب سفرنامه ی باد (لذت متن)
اشک های تو اگر تمام شود / بهار می آید / با پیراهن گلدارش / و دختران عاشق، شال های شان را از شاخه های درخت باز می کنند / نسترن ها از م‍ژه های شان می شکفند / و لاله لاله لاله لاله / گونه های شان هر می گیرد / اشک های تو اگر تمام شوند / لولیان طرار برمی گردند / و هزار هزار رنگین کمان ریخته را / با دست بند و گردن بند زری / در شهر تقسیم می کنند / کاروان شتران سلطان محمود / بعد از هزار سال زمینگیری / با بار سرمه و نمک و زعفران / کوچه به کوچه غلغله می اندازند / اشک های تو اگر تمام شوند / کوچی ها تفنگ های شان را می فروشند / و دستمال گل سیب می خرند…