کتاب اسم من ریچل کوری

My Name is Rachel Corrie
کد کتاب : 40714
مترجم :
شابک : 978-0050389270
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 72
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

نام من ریچل کوری است
My Name is Rachel Corrie
کد کتاب : 48549
مترجم : حسین درخشان
شابک : 978-964-185-412-8
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 92
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اسم من ریچل کوری اثر آلن ریکمن

نام من ریچل کوری است (انگلیسی: My Name Is Rachel Corrie‎)، یک نمایش نامه بر اساس خاطرات و نوشته های فعال صلح راشل کوری، به طور مشترک توسط کاترین وینر روزنامه نگار و بازیگر آلن ریکمن که خود نیز آن را کارگردانی نمود، نوشته شده است. ریچل آلین کوری (۱۰ آوریل ۱۹۷۹–۱۶ مارس ۲۰۰۳) اهل اولمپیا، واشینگتن، یک دانشجو و عضو آمریکایی جنبش اتحاد جهانی (ISM) بود که در طول انتفاضه اقصی به عنوان یکی از فعالان این جنبش به نوار غزه رفت. هنگامی که بولدوزر زرهی کاترپیلار D9R نیروهای دفاعی (IDF) اسرائیل قصد تخریب خانه های فلسطینیان را داشت، وی می خواست راه آنها را سد کند، که توسط بولدوزر زیر گرفته و کشته شد.
این نمایش نامه جنجال زیادی را در آمریکا و اروپا به راه انداخت و با اینکه در کشورهای زیادی اجرا شد ولی برای اجرا در ایالات متحده آمریکا بارها با ممانعت دولت مواجه شده است. این اثر نخستین بار توسط احمد ساعتچیان در سال 1394 کارگردانی و به مدت پنجاه شب در استودیو نمایش روایت به صحنه رفت. نمایشنامه اسم من ریچل کوری است توسط فرانک حیدریان (بازیگر نقش ریچل کوری) ترجمه و توسط انتشارات کوله پشتی در همان سال منتشر شد. ترجمه ی دیگری از این نمایشنامه با ترجمه حسین درخشان و توسط نشر نی در مجموعه نمایش نامه های دور تا دور دنیا منتشر شده است.

کتاب اسم من ریچل کوری

قسمت هایی از کتاب اسم من ریچل کوری (لذت متن)
دارم وراجی می کنم. فقط می خواهم به مادرم بگویم که واقعا می ترسم، و باور بنیادی ام را به نیک ذاتی بشر از دست می دهم. این باید متوقف شود. گمان می کنم باید همه چیز را کنار بگذاریم و زندگی مان را صرف متوقف کردن این وضعیت کنیم. دیگر فکر نمی کنم که این یک کار افراطی باشد. من هنوز هم واقعا دوست دارم با آهنگ های پت بناتار برقصم و دوست پسر داشته باشم و درباره ی همکارهایم کمیک استریپ درست کنم. ولی این وضعیت را هم می خواهم متوقف کنم. بی اعتقادی و وحشت چیزی است که الان حس می کنم. سرخوردگی. از این که این وضعیت واقعیت محوری دنیای ماست، و ما هم در واقع در آن مشارکت داریم، سرخورده می شوم.