کتاب علامت گنج

Ile
کد کتاب : 41048
مترجم :
شابک : 978-6001174964
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب علامت گنج اثر یوجین اونیل

سه نمایش نامة علامت گنج، روغن نهنگ، و در مسیر شرق به سوی کاردیف تک پرده هایی از یوجین اونیل هستند که هر یک، با بیانی متفاوت، زندگی دریانوردی و تجربیات شخصی اونیل از زندگی بر روی دریا را در خود منعکس می کنند.
نمایش نامة علامت گنج روایتگر حال و احوال شخصیت هایی است که، با کمک تخیل و قدرت تصویرپردازی، مرز باریک بین حقیقت و رویا را درهم می شکنند و دنیایی در ذهن می سازند که تداعی گر تلاش آن ها برای یافتن چیزهایی است که رسیدن به آن ها محال به نظر می رسد. اونیل، در این نمایش نامه، با توسل به هنر کم نظیر خود در شخصیت پردازی، انسانی را به تصویر می کشد که میان لحظه ای که دیگر نمی داند کجاست و آینده ای که در آن هرگز نخواهد توانست بار دیگر خود را بیابد، معلق است.
در نمایش نامة روغن نهنگ، اونیل دنیایی مردسالارانه بر روی یک کشتی تجاری در دریا را به نمایش می کشد که در آن نگرش عام و خاص به مسئولیت های مردانه و تجارت بیش از توجه به زنان است و زمانی که شخصیت زن داستان قصد ورود به این دنیای مردانه را دارد به حاشیه کشیده می شود و تا آستانة فروپاشی روانی پیش می رود.
نمایش نامة در مسیر شرق به سوی کاردیف روایتگر زندگی سخت دریانوردی و حال و احوال انسان سرگردانی است که در لحظة مرگ درمی یابد که هرگز به جایی تعلق نداشته است.

کتاب علامت گنج

یوجین اونیل
یوجین گلدستون اونیل، زاده ی 16 اکتبر 1888 و درگذشته ی 27 نوامبر 1953، نمایشنامه نویس آمریکایی و برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات بود.اونیل در هتلی در منهتن نیویورک به دنیا آمد. او برای گذراندن دوران مدرسه، به مدرسه ی شبانه روزی و کاتولیک سنت آلویسیوس فرستاده شد و در آنجا، شرایط سختی داشت و تنها با خواندن کتاب های مختلف به آرامش می رسید.اونیل یک سال در دانشگاه پرینستون حضور یافت اما به دلایلی نامشخص، تحصیلات خود در این دانشگاه را رها کرد.اونیل پس از بهبودی از بیماری سل در سال 1912 تصمیم گرفت تا به ...