کتاب فرشته پدربزرگ

Grandpa's Angel
کد کتاب : 41053
مترجم : زهرا قایینی
شابک : 978-6007112410
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 48
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه کتاب کودکان و جوانان کاتولیک سال 2002

برنده جایزه هانس کریستین اندرسن سال ۲۰۱۰

معرفی کتاب فرشته پدربزرگ اثر یوتا باوئر

کتاب « فرشته پدربزرگ » داستانی است لطیف با طنزی ظریف درباره مرگ از یوتا باوئر، تصویرگر آلمانی برنده جایزه هانس کریستین اندرسن سال ۲۰۱۰.
این داستان به کودکان کمک می کند مرگ را به عنوان جزئی از چرخه زندگی بپذیرند و با آن کنار بیایند.
خواندن کتاب « فرشته پدربزرگ » برای کودکانی که پدربزرگ یا مادربزرگ شان در آستانه این مرحله از زندگی شان هستند می تواند بسیار تسکین دهنده باشد. دانستن این موضوع که پدربزرگ یا مادربزرگ شان آنقدر خوش شانس است که ناملایمات و دشواری های زندگی را پشت سر بگذارد و از خطرها بجهد و جان سالم به در ببرد و تجربه های لذت بخشی مانند عاشق شدن، پدر/ مادر شدن و دیدن نوه هایشان را تجربه کند، برای این کودکان آرامش بخش خواهد بود و به آن ها کمک خواهد کرد.
افزون بر این یوتا باوئر در کتاب « فرشته پدربزرگ » با استفاده از شوخ طبعی که در تصاویر به کار برده، دشواری پرداختن به مرگ برای کودکان را کم کرده است. در این کتاب در حالی که مخاطب از زبان پدربزرگ قصه زندگی اش را می‎خواند، تصاویر داستان را به شکل دیگری روایت می کند. نوه و پدربزرگ داستان از آن بی خبرند و فقط خواننده کتاب است که واقعیت را می داند. برای نمونه در صفحه ای از زبان پدربزرگ می خوانیم: «سگ های بزرگ از ترس من به خود می لرزیدند.» اما مخاطب در تصویر اصل ماجرا را می بیند. بنابراین، این کتاب یک کتاب تصویری است یعنی متن و تصویر کاملا به هم وابسته هستند و هنگام بلندخوانی آن همزمان کودکان باید تصاویر را هم ببینند.

کتاب فرشته پدربزرگ

یوتا باوئر
یوتابائر (متولد 9 ژانویه 1955) نویسنده و تصویرگر آلمانی کتاب های کودکان است. وی برای "سهم ماندگار" خود به عنوان تصویرگر کودک، مدال هانس کریستین اندرسن را در سال 2010 دریافت کرد.وی در فولکسدورف، هامبورگ متولد شد و از سال 1975 تا 1981 در کالج فنی طراحی در هامبورگ تحصیل کرد و پس از آن به عنوان تصویرگر کتاب کودک و به عنوان کاریکاتوریست در مجله زنان بریژیت کار کرد.وی در سال 2001 برای کتاب تصویری Schreimutter ، که نوشت و تصویرگری کرد، برنده جایزه Deutscher Jugendliteraturpreis (جایزه ادبیات جوانان ...