کتاب فیلسوف دل

Philosopher of the Heart
زندگی و اندیشه ی بی قرار سورن کیرکگور در جدال عشق و ایمان
کد کتاب : 41129
مترجم :
شابک : 978-6002537102
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

فیلسوف قلب
Philosopher of the Heart
داستان زندگی پرفراز و نشیب سورن کیرکگور
کد کتاب : 109025
مترجم :
شابک : 978-6003678552
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 516
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب فیلسوف دل اثر کلر کارلایل

سورن کی یرگگارد یکی از پرشورترین و چالش برانگیزترین فیلسوفان مدرن است و اغلب او را بنیان گذار اگزیستانسیالیسم می دانند. بیش از حدود یک دهه در دهه های 1840 و 1850 ، نوشته هایی از قلم او تراویده که مسئله وجود را دنبال می کرد - چگونه در جهان انسان باشیم؟ - ضمن بررسی احتمالات مسیحیت و مقابله با شکستهای تجلی نهادی آن پیرامون او.

بیشتر خلاقیت او ناشی از رابطه او با زن جوانی بود که قول ازدواج با او را داده بود ، سپس آنجا را ترک کرد تا خود را وقف نوشتن کند ، رابطه ای که تا پایان عمر سرنوشت ساز بود. و کیرکگور تا پایان عمر ذهنش درگیر این ماجرای عشقی باقی ماند.
وی عمدا در کپنهاگ زندگی می کرد و در سال 1855 در سن 42 سالگی خسته از دنیا رفت و نوشته های قابل توجه خود را به نامزد قبلی خود وصیت کرد.

زندگینامه ابتکاری و پرتحرک کلار کارلایل زندگی کیرکگارد را تا آنجا که ممکن است از دیدگاه خودش می نویسد ، برای بیان آنچه که در واقع این سقراط مسیحی است - همانطور که وی گفت ، زندگی را به جلو ادامه می دهد اما فقط آن را به عقب می فهمد.

کتاب فیلسوف دل

کلر کارلایل
کلر کارلایل (متولد 19 آوریل 1977) به طور مرتب در مورد فلسفه، دین و اخلاق برای مجله Guardian و Times ادبیات می نویسد. مقالات او در گاردین شامل مجموعه هایی درباره كیركگارد، اسپینوزا، برتراند راسل و مسئله شر است.
قسمت هایی از کتاب فیلسوف دل (لذت متن)
ویتگنشتاین زمانی گفته بود «کیرکگور با اختلاف عمیق ترین متفکر قرن نوزدهم است. او قدیس بود». عمیق بودن وظیفۀ فیلسوف است، اما «قدیس»بودن چطور؟ منظور ویتگنشتاین بی ربط به ماجرای عاشقی کیرکگور نیست: چهار سال پس از آن لحظه ای که سورن جوان فهمید عاشق رگینه اولسن شده است، تصمیم گرفت از او جدا شود، گرچه همچنان دلبستۀ عشق او بود. کلر کارلایل در کتاب جدیدش توضیح می دهد قربانی کردن عشق رگینه چگونه سرمشق دین داری و فلسفۀ کیرکگور شده بود.