کتاب آشنایی با شیوه ی خوب آموختن و 30 تدبیر عملی برای بهتر کردن یادگیری

A Miniature Guide For Those Who Teach On How to Improve Student Learning
کد کتاب : 41194
مترجم :
شابک : 978-9642072651
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 139
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب آشنایی با شیوه ی خوب آموختن و 30 تدبیر عملی برای بهتر کردن یادگیری اثر ریچارد پل

کتاب راهنمای 30 ایده ی آموزشی را بر اساس هدف تدریس همه ی دروس ارائه می‌کند تا در نتیجه، دانش‌آموزان بر اساسی‌ترین اصول و مفاهیم موضوع تسلط پیدا کنند. بیشتر پیشنهادات کتاب نشان دهنده ی راهبردهای آموزشی ممکن است. این پیشنهاد ها بر اساس دیدگاهی از آموزش است که توسط تفکر انتقادی و تجزیه و تحلیل نقاط ضعفی که معمولا در اکثر فرمت‌های آموزشی سنتی آموزش / آزمون / آزمون یافت می‌شود، وجود دارد. دانش‌آموزان باید قبل از تلاش برای یادگیری مفاهیم پیشرفته‌تر، بر مفاهیم و اصول اساسی تسلط داشته باشند. اگر زمان کلاس برای کمک به دانش‌آموزان برای انجام این فعالیت‌های اساسی متمرکز شود، ما مطمئن هستیم که اهداف اکثر آموزش‌ها محقق خواهند شد. هدف ما دیکته کردن به شما نیست، بلکه ارائه راهبردهای ممکن برای آزمایش به شما است. پیشنهادات خاصی که ما توصیه می کنیم نشان دهنده ی روش ها و استراتژی هایی است که با دانش آموزان خود ایجاد و آزمایش کرده ایم. قابل قبول بودن و موثر بودن آنها را خودتان قضاوت کنید. آنها را از نظر کاربردی بودن آزمایش کنید.
لیندا الدر یک روانشناس تربیتی و یک مرجع برجسته در زمینه تفکر انتقادی است. او رئیس بنیاد تفکر انتقادی و مدیر اجرایی مرکز تفکر انتقادی است. دکتر الدر روانشناسی و تفکر انتقادی را در سطح کالج تدریس کرده است و برای بیش از 20000 مربی در تمام سطوح ارائه کرده است. او چهار کتاب را تالیف کرده است، از جمله تفکر انتقادی: ابزارهایی برای به عهده گرفتن مسئولیت یادگیری و زندگی شما، تفکر انتقادی: ابزارهایی برای به عهده گرفتن مسئولیت زندگی حرفه ای و شخصی و بیست و پنج روز برای تفکر بهتر و زندگی بهتر. او هجده راهنمای متفکرانه در مورد تفکر انتقادی را تالیف کرده است و یک ستون فصلی در مورد تفکر انتقادی در مجله آموزش توسعه‌ای را با همکاری نویسندگان انجام داده است.

کتاب آشنایی با شیوه ی خوب آموختن و 30 تدبیر عملی برای بهتر کردن یادگیری

دسته بندی های کتاب آشنایی با شیوه ی خوب آموختن و 30 تدبیر عملی برای بهتر کردن یادگیری
قسمت هایی از کتاب آشنایی با شیوه ی خوب آموختن و 30 تدبیر عملی برای بهتر کردن یادگیری (لذت متن)
تمام « محتوا » ها با یکدیگر ربط منطقی دارند. برای درک بخشی از هر محتوایی باید ربطش را با سایر بخش های آن محتوا معلوم کرد. برای مثال فقط وقتی می توانید بفهمید آزمایش علمی یعنی چه که بدانید نظریه ی علمی چیست. مفهوم نظریه ی علمی را فقط وقتی می توانید درک کنید که بدانید فرضیه ی علمی چیست. مفهوم فرضیه ی علمی را فقط وقتی می توانید درک کنید که بدانید پیش بینی علمی چیست. مفهوم پیش بینی علمی را فقط وقتی می توانید درک کنید که بدانید چگونه باید دیدگاهی را به شیوه ی علمی آزمود. چگونگی آزمودن دیدگاه به شیوه ی علمی را فقط وقتی می توانید بفهمید که بدانید آزمایش علمی یعنی چه، و الی آخر. ازاین رو آموختن هربخشی از محتوا، یعنی یافتن ( به عبارت دیگر استدلال یا تفکر درباره ی ) ربط های میان بخش های آن محتوا. بدون طی کردن این روند تفکرْ یادگیری محتوا ممکن نیست.

راهکار ششم: معلم را به چشم مربی ورزشی ببینید. خود را بازیکنی تصور کنید که می کوشد از طریق مثال های آموزگار تمرین تفکر کند. برای مثال سر کلاس جبر خود را عضوی از تیم جبر در نظر بگیرید و معلم را فردی که دارد تیم را برای بازی ها ( امتحان ها ) آماده می کند.