کتاب بی احساس

L'indifférent
کد کتاب : 41361
مترجم :
شابک : 978-6229750513
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 43
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1896
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب بی احساس اثر مارسل پروست

پروست داستان کوتاه «بی احساس» را در بیست ودوسالگی نوشت و در سال ۱۸۹۶ در نشریه ای نه چندان معتبر به نام «وی کونتومپورن» چاپ کرد. آنچه این اثر را قابل توجه می کند، بسیاری از مضامینی است که پروست خیلی دیرتر در کتاب های مشهورش چون «عشق سوان» به کار می گیرد، از جمله کندوکاو احساسات، مفهوم دلدادگی، و به ویژه مطالعه اش دربارۀ تبلور عشق.

کتاب بی احساس

مارسل پروست
مارسل پروست با نام کامل والنتین لویی ژرژ اوژن مارسل پروست، زاده ی ۱۰ ژوئن ۱۸۷۱، درگذشته ی ۱۸ نوامبر ۱۹۲۲، نویسنده و مقاله نویس فرانسوی است. او به دلیل نگارش اثر عظیمش با عنوان در جستجوی زمان از دست رفته، یکی از بزرگ ترین نویسندگان تاریخ ادبیات قلمداد می شود.در سال ۱۸۹۲ فعالیت های ادبی جدی پروست آغاز شد و او همکاریش را با نشریه ی لو بانکه شروع کرد. در این نشریه ۱۵ مقاله از پروست چاپ شد که بعدها در کتاب خوشی ها و روزها دوباره منتشر شد. در سال ۱۸۹۶ رمان بی اعتنای وی در نشریه ی زندگی معاصر چاپ شد...
دسته بندی های کتاب بی احساس
قسمت هایی از کتاب بی احساس (لذت متن)
«شاید هم او هنوز دوستش نداشت، شاید پیش از سفر فرصت نمی کرد عاشقش شود… پریشان، سرش را پایین انداخت و نگاهش به گل های پلاسیدۀ بالاتنۀ لباسش افتاد که گویی می خواستند گریه سر دهند. اینکه چقدر رؤیایش گذرا و سعادتش، حتی اگر بوقوع می پیوست، کوتاه مدت بود، با غم گل های پلاسیده ای یکی شد که پیش از مرگ، صدای تپش قلب او را برای نخستین عشقش، نخستین تحقیرش، و نخستین غمش، شنیده بودند.»