کتاب تاریخ معاصر فرانسه(جلد سوم)

A History of Modern France, Volume 3: France of the Republics 1871-1962
۱۸۷۱-۱۹۶۲
کد کتاب : 41461
مترجم :
شابک : 978-9644239557
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ معاصر فرانسه(جلد سوم) اثر آلفرد کوبان

کتاب تاریخ معاصر فرانسه(جلد سوم) سومین و آخرین جلد از تاریخ عالی آلفرد کوبن در فرانسه مدرن است. جلد 1 "تاریخچه فرانسه مدرن جلد 1" اساسا قرن 18 را شامل می شود ، از رژیم قدیم تا انقلاب تا ظهور ناپلئون بناپارت. جلد 2 "تاریخچه فرانسه مدرن جلد 2" 70 سال بعد را شامل می شود که از نظر حکومت ، دو "امپراتوری" ، دو پادشاهی و جمهوری دوم را شامل می شود.

این جلد از آنجا آغاز می شود که فرانسه در نتیجه جنگ فرانسه و پروس در سال 1870 به شدت شکست خورده و اشغال شده است ، و ناآرامی های داخلی ناشی از کمون به اوج خود رسیده است.

ممکن است "امپراتوری" مرده باشد ، اما روح آن در جمهوری سوم زنده ماند. نویسنده هشدار می دهد که اعتبار بیش از حد برای ادامه رشد آن به یک مرد نسبت داده شده است: ژول فری. وی به غیر از عوامل اقتصادی که باعث رشد آن شده است ، به طور خاص مورد دیگری را ذکر می کند: یک عامل مهمتر از جنبه اقتصادی ممکن است دینی باشد ، زیرا فرانسه در قرن نوزدهم زیر نظر قدرت بزرگ مبلغین جهان کاتولیک روم بود." کوبان مانند دیگر مجلدات خود درباره هنرها و ادبیات آن دوره بحث می کند و از پیشرفت های آن یاد می کند ، برای مثال ، شعر بودلر ، ریمود ، ورلن و مالارم.

کتاب تاریخ معاصر فرانسه(جلد سوم)

آلفرد کوبان
آلفرد کوبان (24 مه 1901 - 1 آوریل 1968) مورخ انگلیسی و استاد تاریخ فرانسه در کالج لندن بود.کوبان در لندن متولد شد ، در مدرسه عالی Latymer و کالج Gonville و Caius ، کمبریج تحصیل کرد. وی پیش از استادی در کالج دانشگاه لندن ، مدرس تاریخ در کالج کینگ در نیوکاسل آن تاین بود. او همچنین استاد مدعو در دانشگاه شیکاگو و دانشگاه هاروارد بود.
دسته بندی های کتاب تاریخ معاصر فرانسه(جلد سوم)