کتاب معلمان بزرگ ما

Our great teachers
کد کتاب : 41516
شابک : 978-6004351126
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 504
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب معلمان بزرگ ما اثر جعفر ربانی

"معلمان بزرگ ما" اثری است از "جعفر ربانی" که تعدادی از آموزگاران نامی و پرکار کشور عزیزمان را به خوانندگان معرفی می کند. معلمان و مدارس، سازندگان اصلی اجتماع هستند و ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ بی شمار آموزگارانی بوده اند که در راه تعلیم و پرورش دانش آموزان این مرز و بوم، سختی های فراوانی را متحمل شده اند تا سهمی در ساختن ایرانی متمدن با مردمانی سوادمند و هوشیار داشته باشند. اولین ستون های تمدن و فرهنگ، در مدارس بنا می شود و از همانجاست که استعدادها شکوفا می شود و به علایق بال و پر داده می شود. این معلم است که با گشودن دریچه ای به جهان شگفت انگیز دانستنی ها، بذر آگاهی و دانایی را در ذهن دانش آموز می کارد و در سال های نخست به خوبی از آن مراقبت می کند تا شکوفا شود.
همانطور که برخی باغبان ها، از برخی دیگر زحمتکش ترند و بوستان های خیره کننده ای را در سخت ترین شرایط می پرورند، برخی آموزگاران نیز از شرایط دشوار و جان فرسا، باغی رنگارنگ از گل های تربیت و آموزش پدید می آورند، که ثمره اش جامعه را به مکانی بهتر برای زیستن بدل می کند. کتاب "معلمان بزرگ ما" از "جعفر ربانی"، به معرفی چنین چهره های تاثیرگذار و حائز اهمیتی می پردازد. "جعفر ربانی" در این اثر، شرح مفصلی از آداب علمی، پژوهشی، اخلاقی و تربیت این معلمان را ارائه می کند تا زندگی این افراد که زمانی به طور مستقیم راهنمای انسان های زیادی بوده اند، حال به صورت بازتابی از عملکردشان چراغ راه خوانندگان باشد.

کتاب معلمان بزرگ ما

قسمت هایی از کتاب معلمان بزرگ ما (لذت متن)
به یک روایت، ایران معاصر را می توان دستاورد مدارس نوین و معلمان آنها دانست؛ معلمان بی شماری که طی بیش از صد سال گذشته در گوشه گوشه کشور به عرصه تعلیم و تربیت درآمدند و نظام نوین آموزش و پرورش را استوار ساختند و نهادینه کردند...