کتاب مباحثی از حقوق زن

Certain issues on: women's rights
ازمنظر: حقوق داخلی ، مبانی فقهی و موازین بین المللی
کد کتاب : 41639
شابک : 978-9644234514
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 460
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب مباحثی از حقوق زن اثر حسین مهرپور

کتاب مباحثی از حقوق زن (ازمنظر: حقوق داخلی ، مبانی فقهی و موازین بین المللی) نوشته حسین مهرپور توسط نشر اطلاعات منتشر شده است.
این کتاب شامل ده مقاله یا مبحث است. در این مقالات یا مباحث ، وضعیت متفاوت زن و مرد درقوانین موضوعه ایران و مبانی فقهی آن مورد بررسی قرار گرفته و اشاره ای به مقررات و اسناد بین المللی در آن زمینه می شود. موضوعاتی که با این دیدگاه، در این کتاب یا مجموعه مقالات مورد بررسی قرار گرفته، عبارتند از: محدودیت آزادی انتخاب همسر، تعدد زوجات، وضعیت متفاوت زن و مرد در انحلال نکاح از فسخ و طلاق، حقوق مالی زن، وضعیت متفاوت زن و مرد در امر قصاص، دیه، شهادت، قضاوت ، مجازات زن به وسیله شوهر موضوع ماده 630 قانون مجازات اسلامی و وضعیت حقوقی و شرعی تلقیح مصنوعی . در پایان کتاب متن انگلیسی و ترجمه فارسی کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان که در کتاب بارها به آن استناد شده، آمده است.

کتاب مباحثی از حقوق زن

حسین مهرپور
حسین مهرپور محمدآبادی (۱۳۳۲ یزد) حقوق‌دان ایرانی است. وی عضو شورای نگهبان در سال های ۱۳۵۹ تا ۱۳۷۱ بوده است.او دارای تحصیلات حوزوی در حد خارج فقه و اصول و کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حقوق از دانشگاه تهران است.مهرپور اخیراً رئیس دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی بوده است. پیش از این، مهرپور رئیس هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی در دوران سید محمد خاتمی و از حامیان میر حسین موسوی در انتخابات سال ۱۳۸۸ و پیش از آن عضو حقوق‌دان شورای نگهبان بوده است. وی هم‌اکنون عضو هیات تحریریه فصل...