کتاب فرنچ تئوری و آواتارهایش

French Theory
(نقدی بر آماس تئوریک پسامدرنیسم)
کد کتاب : 41657
مترجم :
شابک : 978-6007656044
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 340
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب فرنچ تئوری و آواتارهایش اثر مجموعه ی نویسندگان

منظور از فرنچ تئوری یا تئوری فرانسوی، تفکرات برخی اندیشمندان چپ معاصر فرانسوی اعم از میشل فوکو و آلن به دیو است که به حوزه دانشگاهی و روشنفکری آمریکایی وارد شدند؛ به عبارتی، واضع عنوان «فرنچ تئوری» آمریکایی ها هستند. هدف مترجمان از انتشار این کتاب، نقد اشباع شدگی «فرنچ تئوری» در میان روشنفکران معاصر ایرانی است که به جریان «چپ نو» یا «چپ سکولار» معروف هستند.
کتاب شامل 10 مقاله به ترتیب با این عنوان هاست: «تئوری زیادی» نوشته انی لوبرن، «فرنچ تئوری و آواتارهایش» نوشته سه ورین دانیول، «فوکو دوستان و فوکو پرستان» نوشته ژان مارک ماندوزیو، «مرید و مراد بازی» نوشته دان اسپربر، «نیچه پسامدرنیست؟» نوشته فلوریان کووا، «هجوم مطالعات هویت جنسی، تاملاتی درباره مساله کوییر» نوشته سه ورین دانیول، «به دیو در لباس تازه» نوشته سه ورین دانیول، «ژیژک، دلقک شوم» نوشته آدام کیرش، «انتزاع واسطه گرانه و واسطه گری انتزاعی» نوشته رائول ونه گم و «واژه گان اسیر» نوشته مصطفی خیاطی.
صفدری در بخشی از پیشگفتار خود بر این کتاب نوشته است: «بخش اصلی این کتاب را مجموعه هشت مقاله مندرج در اولین شماره نشریه لوتر کته تشکیل می دهد که در تابستان 2009 در فرانسه منتشر شد. من چند متن دیگر را نیز به این مجموعه افزوده ام؛ یکی مقاله ای است از انی لوبرن به نام تئوری زیادی و دیگری ترجمه فارسی چندصفحه ای از کتاب «رساله زندگی دانی برای استفاده نسل های جوان» اثر معروف رائول ونه گم.»

کتاب فرنچ تئوری و آواتارهایش