کتاب تاریخ امپراطوری پارت

History of the Parthian Empire
کد کتاب : 41682
شابک : 978-9641930060
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 568
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ امپراطوری پارت اثر علی اقبالی

"تاریخ امپراطوری پارت" تالیف "علی اقبالی" یک نوشتار هیجان‌انگیز از یک امپراتوری است که دوره‌ای ناشناخته از ماجراجویی انسان را برای ما آشکار می‌کند. تمدن اشکانی پارت‌ها که از استپ‌های آسیای مرکزی آمده بودند، در قرن سوم پیش از میلاد، در خاستگاه گله‌داران کوچ نشین، طی کمتر از یک قرن، یک امپراتوری ساکن، وسیع و سازمان یافته را تأسیس کردند که ابتدا ایران و سپس کل آسیای میانه را در بر می‎گرفت.
در شرق، از فرات تا سند و در رویارویی با پادشاهی یونانیان، که از فتوحات اسکندر مقدونی به قدرت رسیده بودند، و سپس در تقابل با امپراتوران روم، "تاریخ امپراطوری پارت" نقش برجسته‌ای در تاریخ باستان ایفا کردند. این پیشگامان خستگی ناپذیر، توانستند با بهره بردن از موقعیت جغرافیایی خود در تقاطع سرزمین‌های یونانی-رومی، چینی و هندی، تا حد زیادی در توسعه‌ی هنر، تجارت و ایده‌ها در محور اوراسیا و مسیر معروف آن تحت عنوان جاده‌ی ابریشم سهیم شوند.
اما اشکانیان نیز باید به چالش‌های تکان‌دهنده‌ی تاریخ پاسخ می‌دادند. با ثروت‌های مختلفی که آنان در اختیار داشتند، "تاریخ امپراطوری پارت" منشاء اختراعاتی و ابداعاتی بود که تکامل جوامع بشری را به تصویر می‌کشید. از جمله این موارد می‌توان به فئودالیسم که اصول تشکیل دهنده آن را پایه گذاری کردند، جاده‌هایی که ترسیم و احداث کردند، معماری ایجاد شده به وسیله‌ی آنان که بعدا اساس کار سازندگان کلیسای جامع شد و تکنیک‌های بانکی جدیدی مانند چک، اشاره کرد. سرانجام می‌توان گفت "علی اقبالی" در "تاریخ امپراطوری پارت"، داستان زندگی مردان و زنانی را بازگو می‌کند که با شور و شوق، درایت و سیاست و هنر و کیاست خاصی، قلمروی تحت سلطه‌ی خود را تا حد شگفت انگیزی پیش می‌برند.

کتاب تاریخ امپراطوری پارت

علی اقبالی
علی اقبالی (زاده ۱۲۹۰ همدان) بنیان‌گذار تدریس رشته نقشه‌برداری در دانشگاه تهران و مؤسس مدرسه عالی کشاورزی همدان در سال ۱۳۴۶ است و از وی به عنوان پدر آموزش عالی خصوصی ایران یاد می‌شود. او کتاب‌هایی از جمله سفرنامه «از پاریس تا کشورهای اسکاندیناوی»، «کارتوگرافی، جغرافیا و نقشه‌های زمین‌شناسی» و «امپراتوری اشکانیان» دارد. دکتر علی اقبالی در تاریخ ۲۲ اسفند سال ۹۱ پس از یک دوره بیماری کوتاه مدت در بیمارستان بوعلی سینای همدان دار فان...
دسته بندی های کتاب تاریخ امپراطوری پارت