کتاب آشنایی با فلسفه سیاسی

Understand Political Philosophy
کد کتاب : 42067
مترجم :
شابک : 978-6004350020
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

فهم فلسفه سیاسی
Understand Political Philosophy
در بستر زندگی اجتماعی
کد کتاب : 44279
مترجم :
شابک : 978-6009729876
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 326
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آشنایی با فلسفه سیاسی اثر مل تامپسون


کتاب آشنایی با فلسفه ی سیاسی یک راهنمای عمیق برای فهم فیلسوفان و ایده های سیاسی ای است که جامعه ی ما را شکل داده اند. به سرعت و به آسانی با متفکران و نظریه های کلیدی، از ارسطو گرفته تا ولستون کرافت، از سرمایه داری تا فایده گرایی، دست پیدا کنید. این کتاب با کاوش در مسائل معاصر و بحث های جاری، فلسفه ی سیاسی را در چارچوب دنیایی که امروز در آن زندگی می کنیم قرار می دهد. زمان زیادی ندارید؟ مقدمه های یک، پنج و ده دقیقه ای اصول کلیدی برای شروع شما کافی است. بینش نویسنده کمک های فوری بسیاری در مورد مشکلات رایج و نکات سریع برای موفقیت، بر اساس تجربه ی چندین ساله ی نویسنده به خوانندگان ارائه می دهد. خودتان را امتحان کنید. تست هایی در کتاب وجود دارد که می توانید به کمک آن پیشرفت خود را پیگیری کرده و خود را بسنجید. دانش خود را گسترش دهید مقالات آنلاین اضافی برای درک بهتر روانشناسی برای شما در این کتاب گنجانده شده است. پنج چیزی که باید به خاطر بسپارید مطالب مروری سریع برای کمک به یادآوری حقایق کلیدی.تمرین‌های ابتکاری در این کتاب به شما نشان می‌دهند که شما چه آموخته‌اید و چگونه از آن استفاده کنید. مفاهیم و نظریه‌های کلیدی سیاسی را با اشاره به مسائل و معضلات سیاسی جاری زنده می‌کند. نویسنده مفاهیم کلیدی مانند محافظه‌کاری و آنارشیسم را با نگاه کردن به شخصیت‌های کلیدی در اندیشه ی سیاسی، از ارسطو و هابز گرفته تا رالز و ولستونکرافت، در متن قرار می‌دهد.

کتاب آشنایی با فلسفه سیاسی

مل تامپسون
مل تامپسون (Mel Thompson) (زاده ۱۹۴۶ در انگلستان) یک فیلسوف، استاد دانشگاه، نویسنده، معلم، منتقد و فعال اجتماعی بریتانیایی است. او که در بریتانیا به دنیا آمد و تحصیل کرد در سال ۱۹۷۹ دکترای فلسفه گرفت و از آن زمان تا کنون به تدریس و تألیف اشتغال داشته است. تامپسون کتاب‌های زیادی در مورد فلسفه و اخلاق نوشته و کتاب‌های او به زبان‌های زیادی ترجمه شده‌اند. در ایران چندین کتاب از تامسون ترجمه شده‌اند که از جمله آنها می‌توان از کتاب فیلسوفان بدکردار نام برد که تامپسون ب...
دسته بندی های کتاب آشنایی با فلسفه سیاسی
قسمت هایی از کتاب آشنایی با فلسفه سیاسی (لذت متن)
فلسفه هرگز در خلا نوشته نمی شود و همیشه تحت تأثیر فرضیات و افکار کلی زمان خود قرار می گیرد، هرچند بهترین فیلسوفان سوالهای بنیادی مطرح می کنند و آن فرضیات را به چالش می کشند؛ بنابراین برای مثال، وقتی به آثار افلاطون یا ارسطو نظر می افکنیم، متوجه می شویم که با توجه به سابقه سیاست دوران خود می نویسند. مثلا وقتی از مردم سالاری صحبت می کنند، منظورشان مردم سالاری مبتنی بر گزینش نماینده مدرن نیست، بلکه نظام مستقیم حکومتی است که تعداد نسبتا کم و ممتازی از مردم در مورد چگونگی اداره دولت شهر (پولیس) تصمیم می گیرند. بنابراین شاید فلسفه سیاسی بیش از هر شاخه ای از فلسفه از اینکه در بافت خود دیده شود، بهره می برد؛ لذا با یک بررسی کوتاه تاریخی آغاز می کنیم.

این نکته نیز حائز اهمیت است که آنچه را که فلسفه سیاسی نیست، درک کنیم. فلسفه سیاسی در رابطه با توصیف جوامع یا نهادهای سیاسی موجود نیست که آن، بررسی علم سیاست است. فلسفه سیاسی مطالعه روشی نیست که از آن طریق کشورها و امپراتوریها توسعه و در سراسر جهان گسترش یافته اند که آن، مطالعه جغرافیای سیاسی است (هرچند آگاهی یافتن از سیاست و جغرافیای سیاسی برای هر فرد علاقه مند به فلسفه سیاسی مفید است). فلسفه سیاسی مطالعه نحوه شکل گیری جامعه از طریق سرمایه، تجارت و بازار نیست که آن، علم اقتصاد است. بلکه فلسفه سیاسی در خصوص توجیه خردگرایانه و دستوری موجودیت های سیاسی است.