کتاب به سوی سده بیست ویکم

Preparing for the Twenty-First Century
کد کتاب : 42121
مترجم :
شابک : 978-9644233029
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 448
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب به سوی سده بیست ویکم اثر پل کندی

کتاب پیشگامانه کندی به نام ظهور و سقوط قدرت های بزرگ به تنظیم مجدد اولویت های فعلی ایالات متحده کمک کرد. اکنون، او تحقیقات گسترده ای را در زمینه های مختلف از جمعیت شناسی گرفته تا رباتیک ترکیب می کند تا نقشه ای دقیق، متقاعد کننده و اغلب هشیارکننده از آینده بسیار نزدیک ترسیم کند - کار جسورانه ای که شکاف بین تاریخ، پیشگویی و سیاست را پر می کند.
این کتاب یک بررسی گسترده و هوشمندانه از روندهای جهانی است - از رشد جمعیت و گرم شدن کره زمین تا انقلاب‌های بیوتکنولوژی و رباتیک - و اینکه چگونه آنها احتمالا بر شکل جامعه تأثیر می‌گذارند، اگر نگوییم دیکته می‌کنند. این کتاب به سه بخش تقسیم شده است. اولی عمدتا توصیفی است و روندهای عمومی جهان را بررسی می کند. یک فصل به انفجار جمعیت و تغییر الگوهای جمعیتی اختصاص دارد. انقلاب ارتباطات و ظهور شرکت چند ملیتی؛ کشاورزی جهان و حوزه رو به رشد بیوتکنولوژی؛ روباتیک، اتوماسیون و تغییر چهره صنعت؛ تهدیدهای فزاینده برای جهان طبیعی و خطر ناشی از گرمایش جهانی؛ و زوال دولت-ملت. بخش دوم چرخشی تحلیلی تری دارد و تأثیرات منطقه ای این تغییرات جهانی را بر کشورهای در حال توسعه، ژاپن، هند، چین، جهان شوروی سابق، اروپا و ایالات متحده ارزیابی می کند. بخش سوم شامل یک فصل است که نتیجه گیری کندی در مورد اینکه چگونه جوامع می توانند خود را به بهترین شکل برای قرن بیست و یکم «آماده کنند» خلاصه می شود.

کتاب به سوی سده بیست ویکم

پل کندی
پل مایکل کندی (متولد 17 ژوئن 1945) یک مورخ انگلیسی است که در زمینه روابط بین الملل، قدرت اقتصادی و استراتژی کلان تخصص دارد. وی کتابهای برجسته ای در مورد تاریخ سیاست خارجی انگلیس و مبارزات قدرت بزرگ منتشر کرده است. وی با تاکید بر اینکه چگونه کاهش قدرت اقتصادی منجر به کاهش وزن نظامی و دیپلماتیک می شود، بر تغییر قدرت اقتصادی که تحت تأثیر قدرت نظامی و دریایی قرار دارد، تأکید می کند.