کتاب دمکراسی بازدارنده

Deterring Democracy
کد کتاب : 42206
مترجم :
شابک : 978-9644232282
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 576
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب دمکراسی بازدارنده اثر نوام چامسکی

از جنگ جهانی دوم تا دهه 1980، ایالات متحده هم به عنوان رهبر اقتصادی و هم به عنوان رهبر نظامی در جهان برتری داشت. تغییرات عمده در سیاست جهانی که با فروپاشی بلوک شرق به وجود آمد، ایالات متحده را به عنوان قدرت برتر نظامی بدون چالش باقی گذاشت، اما قدرت اقتصادی آمریکا در مواجهه با رقابت به شدت کاهش یافته است، ابتدا از آلمان و ژاپن و اخیرا از کشورهای تازه مرفه در جاهای دیگر. نوام چامسکی، روشنفکر مخالف پرشور، در «بازدارندگی از دموکراسی» به پیامدهای بالقوه فاجعه‌بار این عدم تعادل جدید اشاره می‌کند. چامسکی دنیایی را آشکار می کند که در آن ایالات متحده از مزیت خود بی رحمانه برای اعمال منافع ملی خود سوء استفاده می کند - و در این روند کشورهای ضعیف تر را نابود می کند. نظم نوین جهانی (که در آن دنیای جدید دستور می دهد) فرا رسیده است.
نوام چامسکی، پروفسور زبان‌ها و زبان‌شناسی مدرن در موسسه فناوری ماشوست، نویسنده کتاب‌های زیادی در زمینه زبان و سیاست است، از جمله آخرین کتاب بازاندیشی کاملوت: جان اف کندی، جنگ ویتنام، و ایالات متحده. فرهنگ سیاسی; زبان و اندیشه; و نظم های جهانی، قدیم و جدید.

کتاب دمکراسی بازدارنده

نوام چامسکی
نوام چامسکی، زاده ی 7 دسامبر 1928، زبان شناس، فیلسوف آنارشیست و نظریه پرداز آمریکایی است. چامسکی در فیلادلفیا به دنیا آمد. او در دسامبر سال 1949 با کارول چامسکی که خود استاد دانشگاه هاروارد بود، ازدواج کرد. چامسکی در دوران کارشناسی، سخت تحت تأثیر زلیگ هریس، استاد زبان شناسی دانشگاه پنسیلوانیا، قرار گرفت. گرایش چامسکی به دیدگاه های سیاسی هریس، انگیزه ای شد تا او رشته ی زبان شناسی را برای ادامه ی تحصیلات خود انتخاب کند. چامسکی از سال 1955 در موسسه ی تکنولوژی ماساچوست به عنوان استاد زبان شناسی م...
نکوداشت های کتاب دمکراسی بازدارنده
Noam Chomasy . . . is a major scholary resource. Not to have read [him] . . . is to court genuine ignorance
نوام چاماسی. . . یک منبع علمی بزرگ است.
Nation

Chomsky is the Left's answer to William F. Buckley. Deterring Democracy can sparkle with inspiration
چامسکی پاسخ چپ به ویلیام اف. باکلی است. بازدارندگی از دموکراسی می تواند با الهام بدرخشد
Los Angeles Times Los Angeles Times

قسمت هایی از کتاب دمکراسی بازدارنده (لذت متن)