کتاب حکایت زمستانی

The Winter's Tale
کد کتاب : 4222
مترجم :
شابک : 9786004050920
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 204
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1623
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب حکایت زمستانی اثر ویلیام شکسپیر

نمایشمامه "حکایت زمستانی" نوشته "ویلیام شکسپیر" میباشد که در میان نمایشنامه های دیگر او چون "مکبث"،"شاه لیر" و دیگر آثارش کمتر به گوشمان خورده است.این نمایشنامه بارها به فارسی ترجمه شده است و با نام هایی چون "قصه زمستان"،"قصه زمستانی" و "داستان زمستان" نیز شناخته شده است."حکایت زمستانی" جز کمدی های "شکسپیر" است که در سال 1611 نوشته شده است.

در بخش اول نمایشنامه،پادشاه سیسیل به همسر خود،شاه بانو هرمیونه،شک بی پایه و اساسی میزند.دلیل این این شک و ظن پادشاه هم اصرارهای بیش از حد همسرش به شاه "بوهیما" است که مدتی است نزد آنهاست و میخواهد به کشورش بازگردد.اما "هرمیونه" به او اصرار میکند که کمی بیشتر نزد آنها بماند.اما ماجرا در حد یک شک باقی نمیماند و تبعات سنگینی چون زندانی شدن "هرمیونه" و دستور کشته شدن شاه "بوهمیا" به بار می آورد.اما "کامیلو" دستور شاه راه اجرا نمیکند و او را فراری میدهد.

این اثر "شکسپیر" نمایشنامه ای در پنج پرده است.

کتاب حکایت زمستانی

ویلیام شکسپیر
ویلیام شکسپیر، زاده ی سال 1564 و درگذشته ی سال 1616 میلادی، شاعر و نمایشنامه نویس انگلیسی بود. بسیاری او را بزرگترین نویسنده در زبان انگلیسی دانسته اند.شکسپیر در 26 آوریل 1564 در شهر استراتفورد در انگلستان غسل تعمید داده شد. شهرت او به عنوان شاعر، نویسنده، بازیگر و نمایشنامه نویس منحصر به فرد است و برخی او را بزرگترین نمایشنامه نویس تاریخ می دانند. با این حال، بسیاری از حقایق زندگی او مبهم است. پدرش از صاحب منصبان دیوانی بود که گویا بعدها با مشکلات مالی مواجه شد و مادرش، فرزند زمین داری نسبتا...