کتاب طرح حمله

Plan of Attack
کد کتاب : 42232
مترجم :
شابک : 978-9644235979
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 586
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب طرح حمله اثر باب وودوارد

کتاب «طرح حمله» کتابی است که در سال 2004 توسط نویسنده و خبرنگار آمریکایی باب وودوارد نوشته شده است. این کتاب به عنوان «یک گزارش پشت پرده از چگونگی و چرایی تصمیم رئیس جمهور [جرج دبلیو.] بوش برای جنگ علیه عراق» تبلیغ شد.

بحث اصلی کتاب، که منطق عنوان آن را ارائه می‌کند، این است که پرزیدنت بوش از اوایل دوران ریاست‌جمهوری خود برنامه‌ریزی کرد تا صدام حسین را با زور از قدرت کنار بزند، نه اینکه تلاش جدی برای استفاده از دیپلماسی یا ابزارهای دیگر انجام دهد. این کتاب به تشریح مذاکرات کاخ سفید اشاره می کند که اگر صدام بدون تهاجم نظامی از قدرت برکنار شود، عراق به تغییر رژیمی که توسط خارجی ها اجرا می شود نیاز دارد. این کتاب عمدتا بر پرزیدنت بوش، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، دیک چنی، وزیر دفاع ایالات متحده، دونالد رامسفلد، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه ایالات متحده، کالین پاول، ژنرال تامی فرانکز، و جورج تنت، مدیر سیا، تمرکز دارد.

کتاب طرح حمله

باب وودوارد
باب وودوارد (Bob Woodward؛ زاده ۲۶ مارس ۱۹۴۳) یک خبرنگار اهل ایالات متحده آمریکا است. او و کارل برنستین دو خبرنگار واشینگتن پست نقش اصلی در فاش شدن رسوایی واترگیت و استعفای نیکسون رئیس‌جمهور آمریکا داشتند. این گزارش با نام تمام مردان رئیس‌جمهور منتشر شد.کتاب دیگر وودوار با عنوان وحشت: ترامپ در کاخ سفید در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۸ منتشر شد که نگاهی ترسناک به کاخ سفید ترامپ دارد.