کتاب سکوت وهم آور

The Eerie Silence
کد کتاب : 42306
مترجم : منصور نقی لو
شابک : 978-6001173752
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

«پال دیویس» از نویسندگان علمی پرفروش در ادبیات انگلیس

معرفی کتاب سکوت وهم آور اثر پائول دیویس

کتاب «سکوت وهم آور» اثری نوشته «پال دیویس» است که اولین بار در سال 2010 منتشر شد. پس از بیش از نیم قرن کاوش، پروژه SETI (جست و جو برای هوش فرازمینی) مانند سایر تلاش های انسان برای یافتن موجودات دیگر در جهان هستی، بی نتیجه باقی مانده است. «دیویس» اعتقاد دارد جست و جوی پروژه SETI برای سیگنال های رادیویی باند باریک که از سیاره های دیگر فرستاده شده اند، باید شکل وسیع تری به خود بگیرد و برای یافتن سایر نشانه های احتمالی حیات نیز اقدام کند. موجودات بیگانه ممکن است در حال استفاده از تکنولوژی هایی بسیار پیشرفته تر از سیگنال های رادیویی باشند، از جمله دستکاری ستاره های نوترونی و تبدیل آن ها به چیزی شبیه فانوس دریایی، یا حتی سیگنال دادن از طریق نوترینوها. «دیویس» همچنین این احتمال را مطرح می کند که بیگانگان ممکن است به شکل مخفیانه در حال گشت زدن در منظومه شمسی باشند.

کتاب سکوت وهم آور

پائول دیویس
پائول چارلز ویلیام دیویس (Paul Davies‎؛ زاده ۲۲ آوریل ۱۹۴۶) فیزیکدان اهل انگلستان، استاد در دانشگاه ایالتی آریزونا است.او به مؤسسه مطالعات کوانتومی در دانشگاه چپمن در کالیفرنیا وابسته است. علایق پژوهشی او در زمینه کیهان شناسی، نظریه میدان کوانتومی، و اخترزیست‌شناسی می‌باشد.در سال ۱۹۷۰، او دکترای خود را تحت نظارت مایکل جی سیتن و سیگورد در دانشگاه کالج لندن به پایان رسانید. او سپس تحقیقات فوق دکتری خود را در دانشگاه کمبریج گذراند.پژوهش‌های دیویس شامل فیزیک نظری، کیهان شناسی، ...
نکوداشت های کتاب سکوت وهم آور
Highly recommended for both science fiction and astronomy buffs.
اثری که هم به طرفداران داستان های علمی تخیلی و هم علاقه مندان به ستاره شناسی، به شدت توصیه می شود.
Publishers Weekly Publishers Weekly

All readers interested in astrobiology, SETI, and extraterrestrial life will benefit from this book.
این کتاب برای تمام مخاطبین علاقه مند به اختر-زیست شناسی، پروژه SETI، و حیات فرازمینی، مفید خواهد بود.
Library Journal Library Journal

Perhaps the most thoughtful and comprehensive book ever published on the key question: are we alone in the universe?
شاید خردمندانه ترین و جامع ترین کتابی که تا به حال در مورد این سوال اساسی به انتشار رسیده است: آیا ما در کیهان، تنها هستیم؟
Michio Kaku

قسمت هایی از کتاب سکوت وهم آور (لذت متن)
اما هنگامی که آنتن را به مسیر قبلی بازگرداند، دیگر خبری از سیگنال نبود. آیا این واقعا مخابره ای موقت از جانب موجودات فضایی بوده است؟ «دریک» خیلی زود به این فکر افتاد که دریافت سیگنال از تمدن موجودات فضایی در تلاش دوم آنقدر خوب است که باورکردنی نیست. این سیگنال می بایست از منبعی ساخت انسان نشأت گرفته باشد. بعدها مشخص شد که سیگنال مورد نظر توسط یک تشکیلات رادار نظامی محرمانه ایجاد شده بود.

در این فعالیت های ابتدایی که به خاطر داستان «سرزمین افسانه ای آز»، پروژه «آزما» نامگذاری شده بود، «فرانک دریک» توانست جاه طلبانه ترین و احتمالا مهمترین پروژه تحقیقاتی تاریخ را به دست بگیرد. پروژه «جست و جوی هوش فرازمینی» که نام «ستی» (SETI) را به اختصار برایش انتخاب کرده اند، درصدد پاسخگویی به یکی از بزرگترین سوالات جهان است.

آیا ما در این جهان تنها هستیم؟ اکثر برنامه های موسسه تحقیقاتی «ستی» مبتنی بر مفهوم اصلی «فرانک دریک» است که با هدف دستیابی به پیامی از ستارگان، با تلسکوپ های رادیویی به رصد آسمان می پرداخت.