کتاب مطالعاتی در باب هیستری

studies in hysteria
کد کتاب : 4250
مترجم :
شابک : 9786006895413
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 423
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1895
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

پژوهش هایی در باب هیستری
Studies on Hysteria
کد کتاب : 88029
مترجم : احسان شریف
شابک : 978-6001763076
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 392
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1895
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مطالعاتی در باب هیستری اثر زیگموند فروید

مطالعاتی در باب هیستری کتابی است که در سال 1895 توسط زیگموند فروید ، بنیانگذار روانکاوی و پزشک یوزف بروئر نوشته شده است. این کتاب از مقالات مقدماتی بهم پیوسته (چاپ مجدد از 1893) تشکیل شده است. در این کتاب پنج مطالعه ی مجزا درباره ی"هیستریک" وجود دارد.- مورد مشهور آنای دکتر بروئر ( بیمار بروئر که نام واقعی او Bertha Pappenheim بود) ، رشد روانکاوی ، و چهار مورد دیگر از مقاله ها که توسط فروید نوشته شده است. از جمله ارزیابی وی از امی فون ام یکی از بیماران فروید. مطالعاتی در باب هیستری با یک مقاله نظری توسط بروئر و یک مقاله عملی تر در مورد روان درمانی هیستری که توسط فروید نوشته شده است پایان می یابد.
فروید سیمپتوم (نشانه های بیماری) را تقریبا به صورت زمین شناسی طبقه بندی می کند. بیرونی ترین اقشار به راحتی به یاد می آورده می شوند و پذیرفته می شوند ، در حالی که هرچه عمیق تر شود ، تشخیص خاطره هایی که در حال یادآوری هستند ، دشوارتر می شود.
هیستری - عذاب بدن توسط ذهن آزار دهنده - از همه گیرترین اختلالات انسانی است. با این حال ، در عین حال ، گریزان ترین آنهاست است. تشخیص فروید مبنی بر اینکه هیستری ناشی از آسیب در گذشته ی بیمار است ، طرز تفکر در مورد جنسیت را تغییر داد. مطالعات در باب هیستری یکی از بنیانی ترین متن های روانکاوی است که باعث تحقق درک ما در مورد عشق ، میل و روان انسان می شود. این تاریخچه ها با توجه به علاقه ی وافر انسان ها به بینش علمی، آثار قابل توجه در ادبیات نیز به شمار می آیند.

کتاب مطالعاتی در باب هیستری

زیگموند فروید
زیگموند فروید، زاده ی 6 می 1856 و درگذشته ی 23 سپتامبر 1939، متخصص مغز و اعصاب اتریشی و خالق روانکاوی بود. فروید در خانواده ای یهودی در شهر فرایبرگ واقع در امپراتوری اتریش چشم به جهان گشود. او در سال 1881 موفق به اخذ مدرک پزشکی از دانشگاه وین شد و در سال 1902 به درجه ی استادی رسید. پس از فارغ التحصیلی، فروید در بیمارستان عمومی وین مشغول به کار شد و در درمان هیستری به وسیله ی یادآوری تجارب دردناک گذشته از طریق هیپنوتیزم، با دکتر جوزف بروئر همکاری داشت. او در سال 1885 با مارتا برنیز ازدواج کرد ...
دسته بندی های کتاب مطالعاتی در باب هیستری
نکوداشت های کتاب مطالعاتی در باب هیستری
If the Studies is not on everybody's list of Great Books, it should be.
اگر این کتاب جزو لیست برترین کتاب های هرکسی نیست، باید باشد.
The New York Times

قسمت هایی از کتاب مطالعاتی در باب هیستری (لذت متن)
مشاهدهای غیرمنتظره ما را بر آن داشته که چندین سال در باب دامنهای متنوع و گسترده از اشکال و نشانه های هیستری تحقیق کنیم، با این هدف که عامل سبب ساز آن را کشف کنیم - یعنی رخدادی که اغلب در سالیان دور، برای اولین بار موجب بروز پدیده ی مد نظر شده است. در اکثر قریب به اتفاق موارد، نمی توان با روند ساده ی سوال و جواب از بیمار به منشأ بیماری رسید، حتی با کامل ترین سوال و جواب ها.

این ارتباط اغلب چنان روشن است که چگونگی ایجاد این پدیده به واسطه ی رخداد سبب ساز کاملا آشکار می شود. در این صورت، نشانه ی بیماری به وضوح بر حسب عوامل سبب ساز تعیین شده است. می توانیم مثالی بسیار عادی و رایج را مطرح کنیم، هیجان دردناکی که حین صرف غذا پدید می آید، اما در آن لحظه سرکوب می شود، و سپس دل آشوبه و تهوعی ایجاد می کند که به شکل استفراغ و تهوع هیستریک دوام و استمرار می یابد. دختری که در اوج اضطراب کنار بستر بیمار به تماشا ایستاده بود، دچار حالت شفق شد و توهم وحشتناکی دید، و همزمان بازوی راستش که روی پشتی صندلی قرار گرفته بود، بی حس شد و خواب رفت؛

اما رابطه ی علی آسیب روانی تعیین کننده با پدیده های هیستریک از سنخی نیست که بتوان گفت آسیب روانی در این میان یک عامل فتنه انگیز است که موجب رهایی و بروز نشانه می شود، و از آن پس برای خود موجودیتی مستقل می یابد. بالعکس، باید فرض کنیم که آسیب روانی - یا دقیق تر بگوییم، خاطره ی آسیب روانی به مانند شیئی خارجی عمل می کند که تا مدت ها پس از ورودش به بدن عاملی فعال باقی می ماند؛ ما گواه این مسئله را در پدیده ای بسیار قابل ملاحظه می یابیم که در عین حال، به یافته هایمان جنبه ی عملی مهمی می بخشد.