کتاب یادداشت ها و گفتاره های خارج از نوبت

Yaddasht-ha
کد کتاب : 42500
شابک : 978-6005747294
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 263
سال انتشار شمسی : 1391
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب یادداشت ها و گفتاره های خارج از نوبت اثر رضا بابایی


این کتاب شامل گزیده ای از نوشته های کوتاه نویسنده در پنج سال اخیر است. این نوشته های کوتاه در دو بخش یادداشت و گفتار (جملات کوتاه) تنظیم شده است. تنوع این یادداشت ها، هم از نظر موضوع و هم از نظر زبان، ارتباط زیادی با آشفتگی فکری و خطوط فکری نویسنده دارد. از موضوعات یادداشت های کتاب می توان به: «اقلیت در پژوهش»، «مقدمه پروکه وست بر اساطیر یونان باستان»، «هرمنوتیک»، «نماز»، «مرگ» و ... اشاره کرد.
«یادداشت‌ها و گفتارهایی خارج از نوبت، گزیده‌ای است از کوته نوشت‌های رضا بابایی در پنج سال گذشته. از حدود پانصد نوشته کوتاه، یک پنجم آن را برگزیدم و همین مقدار را هم دست‌خوش ویرایش و حذف فراوان کردم. گوناگونی این یادداشت‌ها، هم از جهت موضوع و هم از جهت زبان، تناسب بسیاری با آشفتگی‌های فکری و سویه‌های اندیشگی نویسنده آنها دارد.»
متن بالا قسمتی از کتاب یادداشت‌ه و گفتاره‌های خارج از نوبت است که توسط رضا بابایی در 264 صفحه نوشته شده و در انتشارات نگاه معاصر به چاپ رسیده است.

کتاب یادداشت ها و گفتاره های خارج از نوبت

رضا بابایی
رضا بابایی زادهٔ ۱ خرداد ۱۳۴۳ در قزوین و درگذشتهٔ ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ در قم ، نویسنده، دین‌پژوه، مولوی‌شناس و روشنفکر دینی بود. او تا پایان دبیرستان در قزوین تحصیل کرد و پس از آن برای ادامهٔ تحصیل وارد حوزهٔ علمیه شد و دروس حوزوی را تا سطوح عالی ادامه داد. وی بارها در جبهه‌های جنگ ایران و عراق حضور یافت. از سال ۱۳۷۰ تدریس فلسفه، متون عرفانی، ادبیات فارسی و عرب را در دانشگاه‌ها آغاز کرد. برگزاری بیش از سی دورهٔ آموزش نویسندگی در قم، تهران و شهرهای دیگر بخشی از کارنامهٔ علمی اوس...
دسته بندی های کتاب یادداشت ها و گفتاره های خارج از نوبت