کتاب کشف حجاب

Kashf-e Hejab
کد کتاب : 42534
شابک : 978-0050235799
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب کشف حجاب اثر فاطمه صادقی

با پیشرفت بیشتر و اجرای کامل‌تر کشف حجاب، زوایای این طرح در جامعه‌ی ایران واضح شدند. برخلاف تبلیغات گسترده‌ای که به سمت آزادی زنان داشت انجام می‌شد، تنها دستاورد مشهود این برنامه، تلاش برای غربی‌سازی زن ایرانی بود. ویژگی اصلی این دوره از تاریخ ایران، برخوردهای فرهنگی و سیاسی بود که چهره‌ی جامعه‌ی ما را دگرگون کرده و در زندگی فردی و اجتماعی بانوان ایرانی، اثرات زیادی برجا گذاشت.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی در امتناع از کمک به برش خود در کمیته نسیم، به دلیل رسالت تاریخی که در دست دارد، تصمیم گرفت تا با یک زبان شیوا و محتوای مستند، زندگی نقش‌آفرینان و فرآورده‌های انقلاب را برای جوانان به تصویر بکشد. این نوع نگارش که بر پایه مستندات تاریخی و ادبی و در نهایت موجه به خواننده‌ی جوان و مخاطب خاص تأثیر گذار است، شخصیت‌ها، رویدادها و مفاهیم و اصطلاحات سیاسی و اجتماعی که در انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کردند، را به شکل مهیا و روان برای آینده به نسل جوان معرفی می‌کند.

کتاب کشف حجاب

فاطمه صادقی
فاطمه صادقی متولد سال 1349، پژوهشگر علوم سیاسی و فعال حقوق زنان است. او دکترای علوم سیاسی دارد. پدر او صادق خلخالی است. صادقی عضو تحریریه فصلنامه گفتگو است او مدافع جنبش فمینیستی در ایران می باشد. او سابقهٔ تدریس در دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی کرج را دارد و مدتی نیز در مؤسسه رخداد تازه تدریس می‌کرد. وی هم‌اکنون مشغول تدریس در مؤسسه مطالعات سیاسی-اقتصادی «پرسش» است.صادقی در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ به عنوان پژوهشگر در مؤسسة بین‌المللی مطالعات اسلام در عصر مد...