کتاب موسسه

The Institute
کد کتاب : 42547
مترجم :
شابک : 978-6222351335
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 800
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

موسسه
The Institute
کد کتاب : 28036
مترجم :
شابک : 978-6222330729
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 704
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب موسسه اثر استیون کینگ

کتاب «موسسه» رمانی نوشته ی «استیون کینگ» است که اولین بار در سال 2019 به انتشار رسید. در محله ای آرام در «مینه سوتا»، پسری یازده ساله و منحصر به فرد به نام «لوک الیس» ربوده می شود و والدینش به قتل می رسند. وقتی «لوک» بیدار می شود، درمی یابد که در اتاقی درست شبیه اتاق خودش قرار دارد، اما او اکنون به یکی از ساکنین «موسسه» تبدیل شده است: نهادی که توانایی های ماورایی در کودکان را مورد آزمایش و پژوهش قرار می دهد. «لوک» با تعدادی از کودکان در بخشی به نام «نیمه ی پیشین» دوست می شود؛ اما سایر کودکان به بخش «نیمه ی پسین» فرستاده شده اند، جایی که خروج از آن امکان پذیر نیست. به کودکان «نیمه ی پیشین» وعده داده می شود که آن ها پس از انجام چند آزمایش و بازدید از «نیمه ی پسین»، نزد والدینشان بازخواهند گشت، اما «لوک» به این ماجرا شک می کند و وارد مأموریتی برای خروج از «موسسه» و کمک به سایر کودکان ساکن در آن می شود. با این وجود، تا به حال هیچ کس از «موسسه» فرار نکرده است.

کتاب موسسه


ویژگی های کتاب موسسه

برنده ی جایزه ی لوکس سال 2020

بهترین داستان ترسناک گودریدز سال 2019

جزو لیست کتاب های برگزیده نیویورک تایمز در سال 2019

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

استیون کینگ
استیون ادوین کینگ که به اختصار با نام استیون کینگ میان مردم شناخته می شود، نویسنده ی رمان و داستان های کوتاه است که در ۲۱ سپتامبر ۱۹۴۷ در ایالات پورتلند در آمریکا به دنیا آمد. استیون یکی از برترین نویسنده های قرن حاضر محسوب می شود. اغلب آثار کینگ در ژانر وحشت بوده و می توان گفت که او برترین نویسنده ی ژانر وحشت در حال حاضر به شمار می آید.کینگ در سال ۱۹۷۰ از دانشگاه شهر مین (مکان تولدش) فارغ التحصیل شد و از آن زمان به بعد شروع به نوشتن داستان نمود. ۴ سال بعد کینگ موفق به انتشار اولین رمان خود ب...
نکوداشت های کتاب موسسه
As enthralling as the very best of King’s work.
جذاب به اندازه ی بهترین آثار «کینگ».
New York Times New York Times

A gripping thriller.
تریلری گیرا.
Minneapolis Star Tribune

It once again proves why King is the king of horror.
این اثر یک بار دیگر ثابت می کند چرا «کینگ»، پادشاه وحشت است.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب موسسه (لذت متن)
کولر درون پنجره مدام تق تق صدا می کرد، اما سرمای زیادی نداشت. سردوش زنگ زده بود و چکه می کرد، و به نظر می رسید هیچ راهی برای توقف آن وجود نداشت. «تیم» عاقبت یک حوله زیر آن گذاشت تا صدای چکیدن منظم و خودکار آب را خفه کند. یکی دو جای کلاهک چراغ بغل تخت خواب سوخته بود.

تنها قاب عکس درون اتاق-یک مخلوط آشفته از خدمه ی یک کشتی بادبانی در حال پوزخند زدن که احتمالا همگی مردان سیاه آدمکش بودند-کج آویزان شده بود. «تیم» آن را صاف کرد، اما بلافاصله دوباره کج شد.

نشیمنگاهش از وسط خم شده و پایه هایش به اندازه ی سردوش زنگ زده بود، اما تحمل وزن او را داشت. «تیم» آنجا با پاهای کشیده نشست، در حال دور کردن پشه ها و تماشای خورشید که نور نارنجی آتشینش درون درخت ها افتاده بود. نگاه کردن به آن صحنه، او را همزمان هم شاد و هم غمگین کرد.