کتاب مادربزرگ پیام مرده

Madarbozorg-e Payam Mordeh
کد کتاب : 42663
شابک : 978-6006889573
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 100
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مادربزرگ پیام مرده اثر تیمور آقامحمدی

«مادربزرگ پیام مرده» مجموعه داستانی شامل 7 داستان کوتاه از تیمور آقامحمدی است. نویسنده در این داستان ها با ارائه نثری ساده و راحت سعی کرده است نمونه خوبی از تلفیق زبان داستانی ساده، در عین حال پرمایه ارائه کند. حضور اصطلاحات غنی نه تنها خوانش داستان ها را با مشکل مواجه نکرده، بلکه بر لذت آن افزوده و جذابیتی دوچندان به آن ها بخشیده است.
نقطه اشتراک مهم این داستان ها، تکرار موقعیت سفر در آن هاست. هرکدام از این سفرها زمینه ای برای بروز بخش های نادیدنی زندگی به وجود می آورند. برخی به ما کمک می کنند تا از مکنونات قلبی شخصیت ها آگاه شویم و بعضی دیگر ما را به گذشته می برند تا نقاط ابهام پشت سر شخصیت را رفع کنند. ابهامات و گره هایی که مانع زندگی درست و سالم امروزند و خلأهای متعددی ایجاد کرده اند. دور شدن از موقعیت پیشین که اجازه تنفس به شخصیت ها نمی دهد و نزدیک شدن به موقعیت جدید که بکر و تازه است و فرصت های خوبی برای تغییر مسیر آینده زندگی به وجود می آورند، سفرهای این داستان ها را شکل می دهد.

کتاب مادربزرگ پیام مرده

تیمور آقامحمدی
تیمور آقامحمدی متولد سال 1361 در تبریز، دارایکارشناسي ارشد زبان و ادبیات فارسی می باشد. از آثار وی می توان بهمرا با دریاهای مرده کاری نیست (شعر و زندگی هوشنگ ایرانی)، نشر ثالث، 1390، هرگز به جنگ سیگار تعارف نکن (مجموعه شعر)، نشر ثالث، 1392،مادربزرگ پيام مُرده (مجموعه داستان كوتاه)، شهرستان ادب، 1394 اشاره کرد.