کتاب کهکشان چهره ها

Kahkeshan-e Chehre-ha
کد کتاب : 42707
شابک : 978-6006889542
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب کهکشان چهره ها اثر علی محمد مودب

«کهکشان چهره ها» با 67 قطعه شعر حاصل تجربه و طبع آزمایی علی محمد مودب در قالب نیمایی در بین سال های 1386 تا 1390 است. قالبی که با توجه به آنکه بیشتر شاعران بزرگ نظیر نیما یوشیج، مهدی اخوان ثالث، فروغ فرخزاد و سهراب سپهری در آن به سرایش آثار خود پرداخته اند ولی در سال های اخیر با بی توجهی شاعران مواجه است و شاید بتوان گفت تنها شاعر مطرح این گونه ادبی در سال های پس از انقلاب اسلامی مرحوم قیصر امین پور است که از مطرح ترین شاعران این سال ها نیز محسوب می شود.
با توجه به آنچه گفته شد می توان دو ویژگی شاخص برای «کهکشان چهره ها» برشمرد:
1. «کهکشان چهره ها» در زمانه ای که قالب نیمایی کمتر سراینده جدی دارد یک مجموعه نیمایی شاخص و تخصصی است که شاعر آن نه از روی تفنن بلکه با پشتوانه ی و آگاهی، این قالب را برگزیده است.
2. سایهٔ سنگین شاعران بزرگ معاصر بر قالب نیمایی (که شاید عمده ترین علت عدم رویکرد شاعران به نیمایی باشد) سبب شده است که حتی معدود افرادی نیز که دست به تجربه در این قالب می زنند شعرشان به صورت ناخودآگاه به شعر آن بزرگان نزدیک شود و رنگ و بوی آن را بگیرد. ولی در مورد «کهکشان چهره ها» وضع فرق دارد و با جرات می توان گفت که مودب در این کتاب دارای نگاهی متشخص و منحصر به فرد است و همین امر «کهکشان چهره ها» را به اثر خواندنی تبدیل کرده است.
شایان ذکر است، کتاب «کهکشان چهره ها» نامزده کتاب سال 1391 جمهوری اسلامی ایران شده است.

کتاب کهکشان چهره ها

علی محمد مودب
علی محمد مودب زاده سال ۱۳۵۵ تربت جام، شاعر و نویسنده معاصر ایرانی است. عاشقانه‌های پسر نوح و مرده‌های حرفه‌ای از جمله مجموعه‌های شعری اوست. آثار مودب غالباً در حوزه شعر سپید، نیمایی و کلاسیک دسته‌بندی می‌شوند. او برنده یا نامزد جوایز مختلف ادبی از جمله کتاب سال جمهوری اسلامی بوده‌است.علی‌محمد مودب به سال ۱۳۵۵ در روستای تقی‌آباد از توابع تربت جام زاده شد. وی کارشناسی ارشد پیوسته خود را در رشتهٔ الهیات از دانشگاه امام صادق اخذ کرده‌است. عنوان پا...
دسته بندی های کتاب کهکشان چهره ها