کتاب شاهکارهای کوتاه

short stories
کد کتاب : 4291
مترجم :

شابک : 9786001760013
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1874
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب شاهکارهای کوتاه اثر فئودور داستایفسکی

این مجموعه منحصر به فرد شش اثر مهم از فئودور داستایوسکی را شامل شده و نشان می دهد که او در داستان کوتاه همانند رمان به همان اندازه ماهر است. عناوین داستان های کتاب شاهکارهای کوتاه عبارت است از: نازنین، بوبوک، خانم صاحبخانه، رویای یک انسان مسخر، اعتراف و کودک قهرمان.

اکثر داستان های وی همچون شخصیت خودش سرگذشت مردمی است عصیان زده، بیمار و روان پریش. در کتاب شاهکارهای کوتاه، فئودور داستایوفسکی اعتقادات و سخنان عمیق ولی در عین حال ساده و گیرایش را از دهان شخصیتی مضحک بیان می کند. مردی که با بیان رویای به ظاهر عجیب ولی آشنایش، لرزشی سخت و سوزشی دردناک را بر روح خواننده وارد می کند.

کتاب شاهکارهای کوتاه

فئودور داستایفسکی
فئودور میخایلاویچ داستایوفسکی، زاده ی ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ و درگذشته ی ۹ فوریه ی ۱۸۸۱، نویسنده ی مشهور و تأثیرگذار روس بود. پدر داستایفسکی پزشک بود و از اوکراین به مسکو مهاجرت کرده بود و مادرش، دختر یکی از بازرگانان مسکو بود. او در ۱۸۳۴ همراه با برادرش به مدرسه ی شبانه روزی منتقل شدند و سه سال آن جا ماندند. داستایفسکی در پانزده سالگی مادر خود را از دست داد. او در همان سال امتحانات ورودی دانشکده ی مهندسی نظامی را در سن پترزبورگ با موفقیت پشت سر گذاشت و در ژانویه ی ۱۸۳۸ وارد این دانشکده شد. در تابستا...
نکوداشت های کتاب شاهکارهای کوتاه
"Dostoevsky, the only psychologist from whom I had something to learn."
داستایوسکی ، تنها روانشناسی است که من همیشه از او چیزی های زیادی یادگرفتم.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب شاهکارهای کوتاه (لذت متن)
به منزل برگشتم، در حالی که یک تب شدید و هول و هراس فوق العاده ای بر وجودم حکم فرما بود به روی تخت دراز کشیدم، و به قدری کسالت من شدید بود که حتی کینه و بغض دخترک را از یاد بردم؛ دیگر میل نداشتم او را بکشم، این همان اندیشه ای بود که در (فونتاکا) به من روی آور شد. و برای اولین بار در زندگی درک کردم که چگونه ترس پس از وصول با نتها درجه خویش غضب، کینه و حتی کلیه احساسات انتقام آمیز بشر را طرد می کند.