کتاب زندگی واقعی سباستین نایت

The Real Life of Sebastian Knight
کد کتاب : 2644
مترجم :
شابک : 978-964-690-016-5
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 222
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1941
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

زندگی واقعی سباستین نایت
The Real Life of Sebastian Knight
کد کتاب : 4296
مترجم :
شابک : 9789644122880
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 307
سال انتشار شمسی : 1387
سال انتشار میلادی : 1941
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زندگی واقعی سباستین نایت اثر ولادیمیر ناباکوف

کتاب زندگی واقعی سباستین نایت، رمانی نوشته ی ولادیمیر ناباکوف است که اولین بار در سال 1941 چاپ شد. این رمان، داستانی معمایی و جذاب درباره ی زندگی اسرارآمیز نویسنده ای مشهور است. بسیاری از افراد، با زندگی سباستین نایت به عنوان نویسنده ای برجسته آشنایی داشتند، اما تعدادی انگشت شمار از دو رابطه ی عاشقانه در زندگی او باخبر بودند؛ دو رابطه ای که تأثیری شگرف بر مسیر حرفه ای او داشتند که البته تأثیر رابطه ی دوم، شکلی فاجعه آفرین داشت. پس از مرگ نایت، برادرخوانده ی او تصمیم می گیرد تا معمای زندگی سباستین را حل کند و این کار را با سرنخ هایی از نوشته های خصوصی نایت آغاز می کند. تحقیقات او به داستانی تبدیل می شود که به اندازه ی رمان های نایت جذابیت دارد و همان قدر حیرت انگیز و در نهایت، رضایت بخش است.

کتاب زندگی واقعی سباستین نایت


ویژگی های کتاب زندگی واقعی سباستین نایت

ولادیمیر ناباکوف از بزرگترین نویسندگان قرن بیستم

ولادیمیر ناباکوف
ولادیمیر ولادیمیروویچ ناباکوف، زاده ی 22 آپریل 1899 و درگذشته ی 2 جولای 1977، نویسنده ی رمان، داستان کوتاه، مترجم و منتقد چندزبانه ی روسی/آمریکایی بود.ناباکوف در خانواده ای ثروتمند و برجسته در شهر سن پترزبورگ به دنیا آمد و دوران کودکی و جوانی خود را در همین شهر گذراند. او در دوران نوجوانی، اولین تلاش های ادبی جدی خود را به ثمر رساند و در سال 1916، اولین مجموعه ی شعر خود را منتشر کرد.ناباکوف پس از نقل مکان به انگلستان، به کالج ترینیتی کمبریج راه یافت و ابتدا به مطالعه ی جانورشناسی و سپس به تحص...
نکوداشت های کتاب زندگی واقعی سباستین نایت
A subtle, intricate story.
داستانی پرظرافت و پیچیده.
Penguin Random House Penguin Random House

One of Nabokov's greatest novels.
یکی از برجسته ترین رمان های ناباکوف.
Amazon Amazon

It probes the essential problem of the ambiguity of human identity.
این اثر به مشکل اساسی ابهام در هویت انسان می پردازد.
New Directions Publishing

قسمت هایی از کتاب زندگی واقعی سباستین نایت (لذت متن)
گهگاه ناگزیر به این باور می رسم که پژوهشم به تدریج به رویایی بدل شده بود که از الگوی واقعیت برای سرهم کردن اوهام و خیالات بهره می گرفت.

کسی نمی داند در ویکتوریا چه اتفاقی افتاد، اما یکی دو ساعت بعد کلر به خانه ی شلدون تلفن کرد و با خنده ی کوتاه و بسیار حزینی به او گفت سباستین حتی به او اجازه نداده روی سکو صبر کند تا قطار راه بیفتد. نمی دانم چطور، ولی تصویر بسیار روشنی از او در ذهن دارم که به آنجا می رسد، چمدان به دست، لب ها آماده ی باز شدن به لبخندی شیطنت آمیز، در حالی که چشم های تیره اش به پنجره های قطار خیره می شود و به دنبال او می گردد، سپس می یابدش، یا شاید اول سباستین او را می بیند... حتما با خوشحالی، یا شاید با شادی بیش از حد، گفته «سلام، من هم آمده ام!»

همیشه از این که مشتریان رستوران ها به آن رازهای زنده توجه نمی کنند ناراحت و اندوهگین شده ام، به همان افرادی که برایشان غذا می آورند، کتشان را می گیرند و در را برایشان باز می کنند. یک بار به تاجری که چند هفته پیش تر با او ناهار خورده بودم، گفتم زنی که در رستوران کلاهمان را به ما تحویل داد در گوشش پنبه گذاشته بود. او گیج و متحیر به من نگاه کرد و گفت اصلا یادش نمی آید زنی آنجا بوده باشد.