کتاب گفت و گوی زن و مرد بدون درک یکدیگر

You Just Don't Understand
(گفت و شنود زنان و مردان)
کد کتاب : 43043
مترجم :
شابک : 978-6227099300
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

مرا نمی فهمی
You Just Don't Understand
تفاوت های کلامی میان زن و مرد
کد کتاب : 48873
مترجم :

شابک : 978-9646839519
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 440
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب گفت و گوی زن و مرد بدون درک یکدیگر اثر دبورا تانن

"گفت و گوی زن و مرد بدون درک یکدیگر" کتابی است به قلم "دبورا تانن" که در آن "گفت و شنود زنان و مردان" را مورد بررسی قرار می دهد. "گفت و گوی زن و مرد بدون درک یکدیگر" اثر دیگری است از این نویسنده ی کتاب های پرفروش نیویورک تایمز، که با یک کلاسیک پرفروش دیگر می خواهد خوانندگان را شگفت زده کند. "دبورا تانن" با بهره گیری از تحقیقات پیشگامانه به عنوان یک زبان شناس و جامعه شناس تحسین شده، نشان می دهد زنان و مردان در دنیاهای مختلفی زندگی می کنند که از کلمات مختلفی هم ساخته شده است.
"گفت و گوی زن و مرد بدون درک یکدیگر" با قرار گرفتن نزدیک به چهار سال در لیست پرفروش ترین های نیویورک تایمز ، از جمله هشت ماه در رده ی نخست ، یک پدیده ی فرهنگی و فکری واقعی به حساب می آید. این اثر، کتابی است که آگاهی عمومی برجسته ای را پیرامون تفاوت های جنسیتی در شیوه های گفتگو ایجاد کرده است. "دبورا تانن" با ترکیبی نادر از بینش علمی و نوشتاری دلنشین و طنزآمیز ، نشان می دهد که چرا زنان و مردان می توانند با برداشت هایی کاملا متفاوت از آنچه گفته شد از واقعیت اصلی یک مکالمه دور شوند.
این کتاب که با مثال های جالب و سرگرم کننده و مکالمات واقعی همراه است ، ابزارهایی را برای درک اشتباهات و یافتن زبان مشترک برای تقویت روابط در محل کار و خانه در اختیار شما قرار می دهد. "گفت و گوی زن و مرد بدون درک یکدیگر" که در زمینه روابط بین فردی یک اثر کلاسیک به شمار می رود، نحوه ی برخورد شما با مکالمات را برای همیشه تغییر خواهد داد.

کتاب گفت و گوی زن و مرد بدون درک یکدیگر

دبورا تانن
دبورا تنن (Deborah Tannen‎؛ ۷ ژوئن ۱۹۴۵ –) زبان‌شناس، و استاد دانشگاه دانشگاه جرج‌تاون در واشینگتن، دی.سی. اهل ایالات متحده آمریکا است.تانن از دبیرستان هانتر کالج فارغ التحصیل شد و تحصیلات خود را در کالج هارپور (اکنون بخشی از دانشگاه بینگهامتون) با مدرک کارشناسیدر ادبیات انگلیسیبه پایان رساند. تانن در ادامه کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی را در دانشگاه ایالتی وین دریافت کرد. بعداً، تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه برکلی ادامه داد و مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود را در زبانش...
دسته بندی های کتاب گفت و گوی زن و مرد بدون درک یکدیگر
نکوداشت های کتاب گفت و گوی زن و مرد بدون درک یکدیگر
People are telling Tannen that the book is saving their marriages.
مردم به تانن می گویند که این کتاب ناجی ازدواج هایشان بوده است.
Washington Post Washington Post

A chatty, earnest and endearing book that promises here–and–now rewards.
کتابی سرشار از حرف های جدی و دوست داشتنی که نوید پاداش های لحظه ای می دهد.
Los Angeles Times Los Angeles Times

[A] refreshing and readable account of the complexities of communication between men and women.
روایتی تازه و خواندنی از پیچیدگی های ارتباط بین زن و مرد.
New York Times Book Review New York Times Book Review

Utterly fascinating. . . . A classic in the field.
کاملا گیرا. . . . اثری کلاسیک در این زمینه.
San Francisco Chronicle San Francisco Chronicle

قسمت هایی از کتاب گفت و گوی زن و مرد بدون درک یکدیگر (لذت متن)
بخش اعظمی از نخستین مطالعات زبانشناسی من درباره ی مردان، زنان و تفاوت های فرهنگی آنان بود و البته تا حدودی با تحقیقات سایر اساتید در این زمینه آشنا بودم. با آنکه همواره پیرامون مسائل زن و مرد تحقیق کرده بودم، ولی تا به حال به طور خاص، به روش های محاوره ای آنان نپرداخته بودم. وقتی نوشتن و صحبت درباره ی تفاوت روش های محاوره ای زنان و مردان را آغاز کردم، فکری به ذهنم متبادر شد. اکثر مردم درستی حرف های مرا قبول دارند و می گویند که حرف های من با تجربیات شان تطابق دارد. آنان آموخته اند که آنچه باعث دردسر و رنج شان می شود، مسئله ای رایج است و اشکال از آنان، همسرشان و روابط شان نیست. شیوه ی حرف زدن همسرشان که آن را به ضعف فردی آنان نسبت می دهند با روشی متفاوت قابل بازسازی است و می توانند از شیوه ی حرف زدن خود که سال هاست همسرشان را آزرده است با روشی منطقی و معقول حمایت کنند. با آنکه اکثر مردم توضیحات مرا درباره ی تاثیر تفاوت های جنسی در روش گفت وگو مطابق با تجربیات شان می دانند و با اشتیاق حاضرند تجربیات خود را بیان کنند بعضی از مردم بلافاصله پس از شنیدن توضیحات من، پریشان می شوند. ولی افراد کمی از تفاوت های زنان و مردان عصبانی می شوند. این واکنش ها از سوی هر دو قشر بوده است. بعضی از مردان وقتی از زبان زنان، توضیحاتی را درباره ی مردان می شنوند، احساس می کنند به آنان توهین شده است و فکر می کنند به آنان تهمت می زنند. اما فقط مردان نیستند که با شنیدن تفاوت های زنان و مردان از کوره در می روند. برخی از زنان می ترسند که با مشاهده ی هرگونه تفاوت جنسی این طور تعبیر شود که این زنان هستند که با مردان تفاوت دارند. به نظر آنان ویژگی های مردان، هنجار و عادی و ویژگی های زنان ناهنجار است و این نشان می دهد که مرز میان تفاوت و ناهنجاری بسیار باریک است.