کتاب این بچه که اومد زندگی ما به هم ریخت

Le Baby-clash
(مشکلات زن و شوهر پس از تولد نخستین فرزند)
کد کتاب : 43046
مترجم :
شابک : 978-6227099171
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 303
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب این بچه که اومد زندگی ما به هم ریخت اثر برنارد ژبروویچ

تولد یک نوزاد برای زن و مرد تحول بزرگی است و به محض بیرون آمدن از بیمارستان این تغییرات بیش تر هم می شود. کودک گریه می کند گرسنه است و خوابش نمی برد. در ماه های اول همه چیز بافرمان کودک انجام می شود. در واقع کودکان زندگی پدر و مادر تازه خود را تحت سلطه درمی آورند. پس مادر و پدر زمان کمی برای استراحت خواهند داشت و با همه ی خستگی روزهای اول؛ زودرنجی، سوءتفاهم ها و مشکلات دیگر تنش های رابطه زناشویی را بیشتر می کند. زندگی زوجین دیگر مثل سابق نیست و همین موضوع می تواند یک فاجعه بزرگ باشد. نباید فراموش کرد که والد بودن مسئولیت های جدیدی را به همراه می آورد و این مسئولیت ها ممکن است باعث غفلت زن و شوهر از هم شود.
والد شدن رفتارهای زن و مرد را تغییر داده و این مسئله همیشه با یک آهنگ یکسان اتفاق نمی افتد. در این زمان زن و شوهر جنبه های شخصیتی جدیدی را در یکدیگر کشف می کنند که گاهی عادت کردن به آن ها سخت است. حتی ممکن است بعد از تولد نوزاد، پیوند عاطفی زن و مرد کمتر شود و دیگر هیچ چیز مثل گذشته نباشد و همه چیز بیش از حد پیچیده شود. در حقیقت به محض اینکه زندگی زوجین ۳ نفره می شود به سرعت همه چیز را درباره ی زندگی مشترک فراموش می کنند.

کتاب این بچه که اومد زندگی ما به هم ریخت

برنارد ژبروویچ
برنارد ژبروویچ روانشناس فرانسوی، روانپزشک سابق بیمارستان، متخصص در زوج درمانی و خانواده درمانی، بنیانگذار و مدیر مسئول مجله Générations ، و نویسنده چندین کتاب است.