کتاب حد و مرزهای هنر

The Limits of Art: Two Essays
کد کتاب : 43091
مترجم : اران ابراهیم مدیسه
شابک : 978-6226863575
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 159
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب حد و مرزهای هنر اثر تزوتان تودوروف

تسوتان تودوروف ، یکی از برجسته ترین روشنفکران اروپا ، در مقاله هایی که «حد ومرزهای هنر» را بسط می دهد ، روابط پیچیده بین هنر ، سیاست و اخلاق را کاوش می کند. در یک مقاله ، "هنرمندان و دیکتاتورها" ، تودوروف رابطه صمیمی بین هنر آوانگارد و سیاست های رادیکال را در روسیه قبل از انقلاب ، ایتالیای پیش فاشیست و آلمان قبل از نازی دنبال می کند. تودوروف این ایده بنیادی را مطرح می کند که پروژه دیکتاتورهای توتالیتر و هنرمندان آوانگارد در واقع "از یک رحم بیرون آمده است": هم هنرمندان و هم دیکتاتورها برای ایجاد چیزی نو - چه هنر و چه جامعه تلاش کردند.

"هنر و اخلاق" تودوروف این سوال قدیمی را بررسی می کند که چه انتظاری از هنر می رود و آیا باید از اخلاق رهایی یابد؟ آیا هنر باید از نظر اخلاقی آموزنده باشد یا خودکفا و بدون مفهوم باشد؟ تودوروف معتقد است ، مانند بودلر ، هنر دارای جنبه های شناختی و اخلاقی است - حتی اگر برای هنر به عنوان هنر ارائه شود.

در طول مقاله های «حد ومرزهای هنر»، تودوروف بر ضرورت اساسی هنرمندان برای شناخت ، درک و حتی دوست داشتن دنیای خارج اصرار دارد.

تودوروف مانند نویسندگانی که روی آنها تمرکز دارد ، بردبار ، فهمیده و خردمند است.

کتاب حد و مرزهای هنر

تزوتان تودوروف
تزوتان تودوروف (به زبان بلغاری: Цветан Тодоров و به زبان فرانسوی: Tzvetan Todorov) (زادهٔ ۱ مارس ۱۹۳۹-درگذشته ۷ فوریه ۲۰۱۷) فیلسوف، مورخ و نشانه‌شناس بلغاری-فرانسوی بود.
دسته بندی های کتاب حد و مرزهای هنر
قسمت هایی از کتاب حد و مرزهای هنر (لذت متن)
از یک طرف، تعداد اندک و مشخصی از جنبش های افراطی در هنر، که خود را مظهر نواندیشی میدیدند، استعاره نظامی را اتخاذ کردند؛ استعاره ای که به طور گسترده در واژگان سیاسی زمانشان رایج شده بود. چندین مشخصه این جنبش های آوانگارد را از جنبش های هنری پیش از خود متمایز می کند، جنبش هایی مانند ناتورالیسم، امپرسیونیسم و سمبولیسم که نوآوری را بخشی الزامی از کارشان در نظر می گرفتند. مثلا این جنبش های آوانگارد به نوخواهی اکتفا نکردند. دیگر آنکه آنها خواهان گسست افراطی از گذشته بودند، یعنی به فراموشی سپردن همه آنان که پیش از خودشان آمده بودند.

چراکه فکر میکردند که هنرشان تمام هنر گذشته را در خود گنجانده است و هنگامی که برای خودشان چنین هدف والایی قائل شدند، دیگر تمام وسائلی که به آنها در راه رسیدن به هدف نهایی یاری می رساند در نظرشان توجیه پذیر شد، به خصوص افراطی ترین آنها. هدف آنها دعوت به انقلاب بود. در آخر آنها مشتاق گسترش عرصه مداخله هنری بودند تا جایی که تمام زندگی سیاسی و اجتماعی را در برگیرد.