کتاب هنر تحریم ها

The Art of Sanctions
نگاهی از درون میدان
کد کتاب : 43098
مترجم : سیدعلی صادقی
شابک : 978-9641812128
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 236
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هنر تحریم ها اثر ریچارد نفیو

این کتاب که به الگوی تحریم های ایران و ذهنیت تحریم سازان در مورد شیوه کارکرد این تحریم ها پرداخته است توسط ریچارد نفیو، مسئول تیم طراحی تحریم ها علیه ایران، منجر به برجام، در دوره دوم اوباما و چهره اصلی تیم پشتیبان مذاکره کنندگان این توافق در امور تحریم ها در وین نوشته شده است.
نفیو پیش از آن، به مدت ده سال مسئول امور ایران در شورای امنیت ملی در کاخ سفید و قائم مقام هماهنگی سیاست تحریم در وزارت خارجه ایالات متحده بوده است. در حقیقت، نفیو را می توان فرمانده چریکهای کت و شلواری جنگ تحریمی ایالات متحده علیه ایران خطاب کرد.
نفیو در این کتاب با عنوان «هنر تحریم ها، نگاهی از درون میدان» به تشریح چارچوب فکری و عملی خود در طراحی تحریم ها علیه ایران با هدف افزایش حداکثری تأثیر و موفقیت آنها می پردازد. این کتاب، به دلیل آنکه نه از بعد نظری یا دانشگاهی، بلکه با دیدی کاملا عملگرایانه و معطوف به مسئله تحریم گذاری می پردازد و توسط مسئول طراحی تحریم های ایران نوشته شده، از آثار دیگر در این زمینه متمایز است. این کتاب، در آستانه سال ۱۳۹۷ شمسی در آمریکا منتشر شده و از این بابت نیز در ارتباط با تحولات مرتبط با ایران، تازگی دارد.

کتاب هنر تحریم ها

ریچارد نفیو
ریچارد نفیو (Richard Nephew) سیاستمدار، نویسنده، محقق و مدیر برنامهٔ مرکز سیاست جهانی انرژی در دانشگاه کلمبیا است. وی مدیر پژوهشی و ارشد پژوهشی مرکز سیاست جهانی انرژی در دانشگاه کلمبیا است.نفیو بعد از فارغ‌التحصیلی طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶، در وزارت انرژی مشغول به کار شد. کمی بعد در سال ۲۰۰۴ وی در شرایط برچیده شدن برنامهٔ تسلیحات هسته‌ای لیبی، به‌عنوان دستیار ویژه برای سیاست منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای خدمت کرد. وی در سیاست‌گذاری برای منافع ایالات متحده در راب...