کتاب درس این قرن

The Lesson of This Century
همراه با 2 گفتار درباره آزادی و حکومت دموکراتیک
کد کتاب : 43163
مترجم :
شابک : 978-9645625090
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 173
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب درس این قرن اثر کارل پوپر

کارل پوپر، یکی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین متفکران قرن، به ما یادآوری می‌کند که باید مسئولیت‌های خود را در حفظ نظام دموکراتیکی که از آن لذت می‌بریم بشناسیم: این اقدامات ما هستند که دنیای فردا را می‌سازند.

کارل پوپر در این مصاحبه‌ با روزنامه‌نگار جانکارلو بوستی، به طور گسترده‌ای به موضوعات سیاسی و اجتماعی معاصر می‌پردازد. او در مورد بسیاری از موضوعات، از زوال اتحاد جماهیر شوروی و خطر جنگ جهانی سوم، تعهدات ما در قبال کودکان و تأثیر بالقوه مضر تلویزیون، تأمل می کند. او به ما هشدار می دهد که خشونت و خودخواهی فزاینده جامعه ما، اگر کنترل نشود، تمدن ما را به خطر خواهد انداخت. کتاب «درس این قرن» همچنین حاوی دو گفتار در مورد نظریه دموکراسی است، با این استدلال که دموکراسی هرگز حاکمیت مردم نبوده است (و نه می تواند و نه باید باشد)، بلکه تنها بهترین روشی است که ما برای جلوگیری از استبداد می شناسیم.

کتاب درس این قرن

کارل پوپر
سِر کارل رایموند پاپر (Karl Popper (زاده ۲۸ ژوئیه ۱۹۰۲ - درگذشته ۱۷ سپتامبر ۱۹۹۴) فیلسوف علم، منطق دان، ریاضی‌دان و اندیشمند اتریشی-انگلیسی و استاد مدرسه اقتصاد لندن بود. او یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان علم سده بیستم به حساب می‌آید و آثار زیادی در فلسفه سیاسی و اجتماعی از خود باقی گذاشته‌است. پاپر به دلیل کوشش‌هایش در رد روش علمی طرفداران کلاسیک مشاهده/استنباط (اثبات‌گرایان) از طریق پیشبرد روش ابطال‌پذیری تجربی، مخالفت‌اش با دانش برآمده از قیاس و استدلال ک...