کتاب پیامبر مسلح ،پیامبر بی سلاح ،پیامبر مطرود

The Prophet Armed
(3 جلدی)
کد کتاب : 43213
مترجم : محمد وزیر
شابک : 978-9651226472
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1634
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1954
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 3

معرفی کتاب پیامبر مسلح ،پیامبر بی سلاح ،پیامبر مطرود اثر آیزاک دویچر

پیامبر مسلح اولین جلد از مجموعه ای سه جلدی است که طی آن زندگی سیاسی تروتسکی بررسی می شود. در این جلد عمدتا به مراحل رشد و شکل گیری تفکرات انقلابی تروتسکی، و نقش وی در برپایی و پیروزی انقلاب 1917 روسیه اشاره شده است. علاوه بر آن در این کتاب درباره مبارزات تروتسکی با حکومت تزاری روسیه، تبعید به سیبری، فرار از سیبری، زندانی شدن، تشکیل حزب بلژیک و رهبری انقلاب روسیه مطالبی ذکر گردیده است. نگارنده در این کتاب فعالیت ها و همکاری تروتسکی با لنین و استالین در راه پیروزی انقلاب را شرح می دهد.
پیامبر بی سلاح عنوان دومین جلد از زندگی نامه تروتسکی است که از واپسین لحظات پیروزی انقلاب 1917 شروع می شود و تا تبعید تروتسکی از اتحاد جماهیر شوروی در سال 1929 به پایان می رسد. نگارنده در این جلد بخشی از زندگی تروتسکی را بررسی می کند که وی اندک اندک با سیاستهای دولت انقلابی به مخالفت برخاسته و از آن فاصله می گیرد. انتقادات تروتسکی از فساد بوروکراسی در حکومت استالین و محکوم کردن دولت کارگری، خشم استالین را برانگیخت و در پایان باعث تبعید تروتسکی گردید. خوانندگان در این جلد عمدتا با موضوعات نبرد سرنوشت ساز 1926 تا 1927 ، تروتسکی در 1924 میلادی در قفقاز، درگیری های لفظی تروتسکی با لنین، بیمار شدن تروتسکی، جنبش مردم گرجستان، بحران آلمان در سال 1923 ، دیدگاههای تروتسکی درباره دهقانان، شروع تصفیه های استالینی، اخراج تروتسکی از حزب کمونیست بعلت برانگیختن تظاهرات ضد انقلابی علیه دولت کارگری و مانند آن آشنا می شوند.
پیامبر مطرود پایان بخش کتاب سه جلدی ایزاک دویچر است. دویچر در این کتاب نشان می دهد که چگونه تروتسکی در زمان حکومت استالین به مخالفت با سیاست های خودکامانه و پلیسی استالین برخاست و به مثابه نماد مخالف استالین در شوروری مطرح گردید. برای بررسی این مرحله از تاریخ زندگی تروتسکی، حوادث مهیب اجتماعی و سیاسی نظیر آشوب های صنعتی ساختن و اشتراکی کردن در اتحاد شوروی، تصفیه های خونین، درهم شکستن جنبش های کارگری آلمان و اروپا، شروع جنگ جهانی دوم بیان شده و نقش هریک از آنها در مخالفت تروتسکی با استالین بررسی گردیده است. نویسنده در این کتاب با مرور نامه های متعددی که بین تروتسکی و خانواده وی مکاتبه شده است، به بخشی از زندگی خصوصی و فشارهای متعددی که بر خانواده وی وارد شده است، اشاره می کند. نگارنده در این جلد اساسا زندگی تروتسکی را در زمان تبعید او به مناطقی چون ترکیه، مکزیک، آلماآتا بررسی کرده و نشان می دهد که تروتسکی تا آخرین لحظات مرگ خویش دست از فعالیت های سیاسی و مخالفت با استالین برنداشت.

کتاب پیامبر مسلح ،پیامبر بی سلاح ،پیامبر مطرود

آیزاک دویچر
ایزاک دویچر (Isacc Deutscher) (زاده آوریل ۱۹۰۷ - درگذشته ۱۹ اوت ۱۹۶۷) نویسنده روزنامه‌نگار و متفکر مارکسیست مستقل لهستانی است.ایزاک دویچر در سال ۱۹۰۷ در «زانوف» لهستان به دنیا آمد. در سن ۱۹ سالگی به عضویت حزب کمونیست لهستان درآمد و با نوشتن مقالات سیاسی در روزنامه‌های آن عصر شهرتی یافت. انحطاط بوروکراتیک انقلاب اکتبر او را به مبارزات اپوزیسیون چپ حزب بلشویک در شوروی جلب کرد. در سال ۱۹۳۱ رهبری جناح اپوزیسیون ضداستالینیستی در حزب کمونیست لهستان را برعهده داشت. در سال ۱۹۳۲ ...