کتاب قفل گشایی ناخودآگاه

Unlocking The Unconscious
مقالات منتخب حبیب دوانلو
کد کتاب : 43229
مترجم :
شابک : 978-6005689822
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 456
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب قفل گشایی ناخودآگاه اثر حبیب دوانلو

"قفل گشایی ناخودآگاه" کتابی است از "حبیب دوانلو" که مقالات منتخب وی را دربردارد. این کتاب در دوازده فصل تنظیم شده و به مهمترین موضوعات ISTDP می پردازد. موارد زیر موضوعات کلیدی مورد بحث در فصول مختلف کتاب "قفل گشایی ناخودآگاه" از "حبیب دوانلو" هستند: فصل اول درباره ی نحوه ی مدیریت مقاومت در افرادی که بیش از اندازه مقاوم هستند بحث می کند. مطالب فصل اول ادامه یافته و در بسیاری از زمینه های تعاملات بین فردی در فصل دوم توسعه یافته است. اجرای روان درمانی پویشی که به شکل فشرده وکوتاه مدت صورت می گیرد، در افراد افسرده ی به شدت مقاوم در فصل 3 و 4 شرح داده شده است.
مراحلی که طی آن "قفل گشایی ناخودآگاه" صورت می گیرد، همچنین با عنوان ترتیب پویشی محوری شناخته می شود و در فصل 5 توضیح داده شده است ، در حالی که تکنیک "قفل گشایی ناخودآگاه" با جزییات در فصل 6 توضیح داده شده است.
در فصل 7 ، نویسنده علائم بالینی آسیب شناسی من برتر و همچنین ساختار روانکاوی فروید را مورد بحث قرار می دهد. در فصل 8 کتاب "قفل گشایی ناخودآگاه"، نحوه ی برخورد با مقاومت در بیمارانی که ضربه های روحی قابل توجهی را تجربه کرده اند و به منش و من برتر آن ها آسیب رسیده است، خواهید آموخت. ترتیب پویشی محوری ، "قفل گشایی ناخودآگاه" به صورت عمده و دوره ی درمان تجربی یک بیمار که به آزارطلبی منشی دچار بود در فصل های 9 و 10 شرح داده شده است. در نهایت ، در دو بخش بازسازی دفاع های من و مشاهده ی مستقیم ناخودآگاه پویشی، فصل یازدهم و دوازدهم از تکنیک "قفل گشایی ناخودآگاه" در بیماران مبتلا به مشکلات عملکردی صحبت می کند.

کتاب قفل گشایی ناخودآگاه

حبیب دوانلو
حبیب داوانلو (متولد 10 اکتبر 1927) روانکاو و محقق روانپزشکی است و در مونترال، کبک، کانادا کار می کند، که روان درمانی پویای کوتاه مدت فشرده (ISTDP) را توسعه داده است. وی استاد روانپزشکی (ممتاز کنونی) در دانشگاه مک گیل و سردبیر بنیانگذار مجله بین المللی روان درمانی پویای کوتاه مدت فشرده بود.حبیب داوانلو محقق روانپزشکی ایرانی است. داوانلو ساکن روانپزشکی زیر نظر اریش لیندمان، روانپزشک آلمانی بود که در زمینه درمان بیماران داغدیده و آسیب دیده تخصص داشت.
دسته بندی های کتاب قفل گشایی ناخودآگاه
قسمت هایی از کتاب قفل گشایی ناخودآگاه (لذت متن)
در فن قفل گشایی ناخودآگاه، درمانگر قصد دارد ، تکانه های خشونت آمیز و دردناک ترین احساسات بیمار را به سطح بیاورد و او را قادر سازد که آنها را بطور مستقیم تجربه کند.میزان قفل گشایی با میزان تجربه مستقیم احساسات به شدت پیچیده در انتقال متناسب است .اگر درمانگر قصد داشته باشد به قفل گشایی عمده ناخودآگاه برسد ، لازم است تجربه احساسات انتقالی به شدت پیچیده، عمیق و همراه با بروز مستقیم تکانه در انتقال باشد ، که همیشه با تجربه مستقیم و عمیق احساس گناه و احساسات ناخودآگاه مملو از سوگ دنبال میشود. فن قفل گشایی عمده ناخودآگاه یک ابزار قدرتمند برای روان درمانی است و به یک نسبت در آموزش و تحقیقات اهمیت دارد.اابته درمانگر باید در نظر داشته باشد که در این فن بیمار نباید در فهرست انتظار قرار داده شود و نیاز است در عرض یک تا دو هفته وارد درمان شود. میزان قفل گشایی ناخودآگاه با میزان تجربه مستقیم احساسات پیچیده در انتقال متناسب است.اگر هدف درمانگر نفوذ نسبی به ناخودآگاه باشد ، باید توالی پویشی محوری را به گونه ای پایش کند که تجربه احساسی انتقالی پیچیده بخصوص بروز تکانه در انتقال نسبی باشد.در این فن پس از دستیابی به اولین قفل گشایی ناخودآگاه، مقاومت پایان نیافته است و تقریبا همیشه زمانی که به حوزه های رنج آور نزدیک میشویم .باز میگردد ، اما حالا میتوان خیلی آسان تر به آن نفوذ کرد.