کتاب تاریخ زشتی

On Ugliness
کد کتاب : 43231
مترجم :
شابک : 978-9642322091
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 404
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ زشتی اثر اومبرتو اکو

در کتاب تاریخ زشتی، منتقد فرهنگی مشهور اومبرتو اکو، به کاوشی در مورد هیولاها و مواد دفع کننده در فرهنگ و هنرهای بصری می پردازد. انگیزه و کنجکاوی ما برای سرک کشیدن به مسائل وحشتناک و ترسناک و مهیب چیست؟ جذابیت مغناطیسی بد و رسوایی از کجا می آید؟ آیا زشتی در چشم بیننده هم هست؟ دانش دایره‌المعارفی و مهارت‌های داستان‌سرایی جذاب اکو در این نوشته ی مبتکرانه درباره ی زشتی ترکیب می‌شود و نشان می‌دهد که آنچه ما اغلب از خود محافظت می‌کنیم و در زندگی روزمره از آن دوری می‌کنیم همان چیزی است که بیشتر به آن جذب می‌شویم. موضوعات مختلف از شیطان میلتون تا مفیستوی گوته. از جادوگری و تاکتیک های شکنجه ی قرون وسطایی گرفته تا شهدا، گوشه نشینان و توبه کنندگان. از تولدها و اجساد شکافته شده گرفته تا هیولاهای افسانه ای و افراد عجیب و غریب. و از انحطاط گرایی و زشتی های زیبا گرفته تازیبایی شناسی افراط و رذیلت. با نمونه‌های فراوان نقاشی و مجسمه‌سازی، از آمفورهای یونان باستان گرفته تا بوش، بروگل، و گویا، و با نقل قول‌هایی از مشهورترین نویسندگان و فیلسوفان هر عصر. کتاب تاریخ زشتی توسط هما بینا ترجمه شده است. و انتشارات فرهنگستان آن را منتشر کرده است.

کتاب تاریخ زشتی

اومبرتو اکو
اومبرتو اکو، زاده ی ۵ ژانویه ۱۹۳۲ و درگذشته ی ۱۹ فوریه ۲۰۱۶، نشانه شناس، فیلسوف، متخصص قرون وسطی، منتقد ادبی و رمان نویس ایتالیایی بود. اکو پس از گرفتن مدرک دکترا در دانشگاه تورینو، در دانشگاه های میلان، فلورانس، بولونیا و کولژ دو فرانس تدریس کرد.اومبرتو اکو بیشتر به عنوان رمان نویس معروف است. درحالی که او در وهله ی اول یک نشانه شناس و فلسفه دان است و در برابر بیش از ۴۰ کتاب علمی و صدها مقاله، تنها ۵ رمان نوشته است. وی یکی از مهم ترین و پرکارترین اندیشمندان و روشنفکران دنیای معاصر به شمار می ...
نکوداشت های کتاب تاریخ زشتی
Most art books warrant a look and, perhaps, a place on your coffee table; this perversely compelling work is meant to be read.
بیشتر کتاب های هنری مناسب نگاه کردن و شاید جایی روی میز قهوه تان هستند. این اثر جذاب اما برای خواندن است.
Details

…visually dazzling and intellectually provocative…Eco’s choices are superb…
از نظر بصری خیره کننده و از نظر فکری تحریک آمیز… انتخاب های اکو عالی هستند…
Publisher’s Weekly

قسمت هایی از کتاب تاریخ زشتی (لذت متن)