کتاب تکاپوی عاشقانه

The Romantic Movement
کد کتاب : 82575
مترجم :
شابک : 978-6006774312
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

جنبش رومانتیک
The Romantic Movement
(رابطه، خرید و رمان)
کد کتاب : 43259
مترجم :
شابک : 978-6229529584
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب جنبش رومانتیک اثر آلن دوباتن

دو باتن در کتاب «جنبش رمانتیک» به روانشناسی مردان و زنان عاشق نگاه می کند ، زیرا رابطه ای مدرن بین آلیس و اریک را به تصویر می کشد. برخی از موضوعات بررسی شده شامل سوالاتی از نحوه شناختن شریک زندگی در روابط ، مسئله قدرت بین افراد و ارتباط بین عشق ، رابطه جنسی و زندگی است.
آلن دوباتندر قسمت اول کتاب خود به نام«جنبش رمانتیک» شخصیت اصلی کتابش ، آلیس را معرفی می کند و مفهوم واقعیت را با کمک فیلسوفانی چون هراکلیتوس ، افلاطون ، هگل یا شوپنهاور مطرح می کند و این سوال را به پیروی از اسکاروایلد مطرح می کند که آیا هنر از زندگی تقلید می کند؟
به عنوان مثال ممکن است ما پاریس را بیشتر از لندن دوست داشته باشیم زیرا شهر سابق را از نگاه نقاشان مانند مانه ، دگا یا پیسارو یا از طریق فیلم های تروفو یا گدار می شناسیم.

نویسنده سپس در مورد تفاوت میل تقلیدی و خودمختار بحث می کند و سپس درگیر این بحث می شود که "مادام بواری" اثر گوستاو فلوبر اولین رمان است (منتشر شده در 1856) که دو فعالیت جنسیت و زندگی را که از نظر روانشناختی به هم پیوند خورده اند به هم پیوند می دهد.

این کتاب یک ترکیب ژانری جالب، بخشی رمان ، بخشی فلسفی است که خواندنش خالی از لطف نیست.

کتاب جنبش رومانتیک

آلن دوباتن
آلن دوباتن، زاده ی 20 دسامبر 1969، نویسنده ی سوییسی/انگلیسی است.دوباتن در زوریخ به دنیا آمد. پدرش که در مصر به دنیا آمده بود، به سوییس مهاجرت کرد و از موسسان یک شرکت سرمایه گذاری شد و بعد از آن، ثروت هنگفتی به دست آورد. او یک خواهر دارد و دوازده سال اول زندگی اش را در سوییس گذرانده است.دوباتن برای تحصیل، به مدرسه ای شبانه روزی در آکسفورد فرستاده شد و زبان انگلیسی را آموخت. او در رشته های تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و مقطع دکتری را در رشته ی فلسفه ی فرانسه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به خاطر ن...