کتاب رازهای ناگفته

Untold Secrets
(خاطرات اردشیر زاهدی)
کد کتاب : 43443
شابک : 978-6222460426
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 350
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب رازهای ناگفته اثر محمود طلوعی

"رازهای ناگفته" اثری از "محمود طلوعی" است که "خاطرات اردشیر زاهدی، وزیر پیشین امور خارجه و آخرین سفیر ایران در آمریکا" را در بردارد. او مشاور مورد اعتماد و داماد سابق شاه ایران و یکی از تأثیرگذارترین دیپلمات‌ها در دولت غرب گرا بود که قبل از انقلاب اسلامی در تهران حکومت می‌کرد. گزارش‌ها و تأملات او بینشی از فلسفه حاکمیت و سیاست خارجی شاه به دست می‌دهد. در دوران تصدی "اردشیر زاهدی" به عنوان وزیر امور خارجه، رویدادهای مهمی از جمله تاجگذاری شاه، استقلال بحرین و روابط نابسامان زاهدی با نخست وزیر به چشم می‌خورد.
تحت نظارت "اردشیر زاهدی"، ایران با کشورهای متعددی رابطه برقرار کرد و به یک نیروی بین المللی برای صلح تبدیل شد. در این دوره، ایران استقلال بحرین را پذیرفت، معاهده بین‌المللی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا کرد و با مصر رابطه برقرار نمود. جایگاه وزارت خارجه در ایران بالا رفت و سفارتخانه‌های ایرانی بیشتری در سرتاسر جهان افتتاح شد که دیپلمات های ایرانی در آنجا بر اساس شایستگی و نه سابقه خانوادگیشان استخدام می‌شدند.
ارتباطات و روابط قوی و قابل اعتماد با کشورهای مسلمان، جنبش غیرمتحدین و ابرقدرت های جهانی برقرار شد. "اردشیر زاهدی" به توسعه روابط مستحکم بین ایران و جهان کمک کرد و همچنین با بسیاری از رهبران و وزرای خارجه آنها دوستی شخصی برقرار کرد. در "رازهای ناگفته" با مقدمه و ویرایش "محمود طلوعی"، "خاطرات اردشیر زاهدی، وزیر پیشین امور خارجه و آخرین سفیر ایران در آمریکا" بازگو می‌شود و خوانندگان از جزییات روابط سیاسی و شخصی او با برخی از نامدارترین چهره‌های جهان سیاست و قدرت، مطلع خواهند شد.

کتاب رازهای ناگفته

محمود طلوعی
طلوعی در سال ۱۳۰۹ در شهر میانه آذربایجان شرقی به دنیا آمد.وی تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش و دوران دبیرستان را در مدرسه دارالفنون تهران سپری کرد. این پژوهشگر تاریخ مدرک کارشناسی خود را در رشته ادبیات فرانسه از دانشگاه تهران دریافت کرد و همزمان با تحصیل، در مطبوعات آن دوره کار می کرد. وی ۱۰ سال، سردبیری نشریه «خواندنی ها» را بر عهده داشت. طلوعی در سال ۱۳۵۰ وارد مجلس شورای ملی وقت شد و پس از پیروزی انقلاب به حرفه نویسندگی پرداخت.مجله خواندنی ها، که دوره انتشارش نزدیک چهار دهه ادامه داشت، از سال...
قسمت هایی از کتاب رازهای ناگفته (لذت متن)
من عاشق پدرم بودم و هرچه در زندگی داشتم از او داشتم اگر بخواهم درباره او صحبت کنم ساعتها شاید وقت بگیرد و شاید هم از روی علاقه ای که به او داشتم توام با تعصب باشد . او را یک مـرد وطن پرست ، شجاع و از خودگذشته می دانم که حاضر بود همه چیز خود را به خاطر مملکتش از دست بدهد . بـه عکس بعضی از افـراد عوام فریب که متأسفانه مملکت را برای خودشان می خواستند ، او خود را فدای مملکت کرد . من با پدرم ، هـم دوست بودم . هـم پـدر و فرزند بودیم و هم هم سنگر ... و شاید برای افراد دیگر مشکل باشد که بتوانند تمام این چیزهای مختلف زندگی پدرم را دیده باشند . سخن گفتن درباره پدرم وقت زیاد می گیرد . ولی به هر حال سعی می کنم هـرچـه مـختصرتر مطالبی بگویم . از بچگی ، از روزی که یادم می آید . پدرم در جنگ بود و گاه نیز در خارج از کشور به سر می برد . مدتی زندانی انگلیسها بود . شاید روی بعضی جریانات روز که عده ای برایش مرتب می زدند ، این مرد دو بار از شغل نظامی خود خارج شد . دوبار به زندان رفت .