کتاب زندگی فضیلت مند در عصر سکولار

A life of virtue in the age of Secularity‮
کد کتاب : 43698
شابک : 978-9644163227
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب زندگی فضیلت مند در عصر سکولار اثر فرهنگ رجایی

این که می گوییم در عصر سکولار زندگی می کنیم به چه معناست؟ تقریبا همه موافقند که ما - حداقل در غرب - تا حد زیادی این کار را می کنیم. و واضح است که جایگاه دین در جوامع غربی در چند قرن اخیر عمیقا تغییر کرده است. چارلز تیلور در کتاب "زندگی فضیلت مند در عصر سکولار " که برای زمان ما تعیین کننده خواهد بود، این سوال را مطرح می کند که این تغییرات به چه معنا هستند - دقیقا چه اتفاقی می افتد وقتی جامعه ای که در آن باور نکردن به خدا عملا غیرممکن است تبدیل به جامعه ای شود که حتی در آن ایمانی وجود ندارد.
تیلور که از دیرباز یکی از متفکران روشن‌فکر ما در مورد چنین پرسش‌هایی بود که دیدگاهی تاریخی در این باره ارائه می‌دهد. او توسعه آن جنبه‌هایی از مدرنیته را که ما سکولار می‌نامیم در «مسیحیت غربی» بررسی می‌کند. آنچه او توصیف می کند در واقع یک دگرگونی منفرد و مستمر نیست، بلکه مجموعه ای از انحرافات جدید است که در آن اشکال پیشین زندگی دینی منحل یا بی ثبات شده و اشکال جدیدی ایجاد شده است.
همانطور که در اینجا می بینیم، ویژگی جهان سکولار امروزی نه با فقدان دین - اگرچه در برخی جوامع باورها و اعمال دینی به طور قابل توجهی کاهش یافته است - بلکه با تکثیر مداوم گزینه های جدید، مذهبی، معنوی و ضد دینی است که افراد و گروه ها برای معنا بخشیدن به زندگی خود و شکل دادن به آرزوهای معنوی خود دست به کار می شوند. معنای این برای جهان - از جمله اشکال جدید زندگی مذهبی جمعی که آن را تشویق می کند، با گرایش آنها به بسیج توده ای که خشونت را ایجاد می کند - همان چیزی است که چارلز تیلور در کتابی به موقع و بی زمان با آن دست و پنجه نرم می کند.


کتاب زندگی فضیلت مند در عصر سکولار

دسته بندی های کتاب زندگی فضیلت مند در عصر سکولار