کتاب دیوان حافظ

Hafez
خودمونی 1
  • 200,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: خاموش خاموش
    نویسنده:
کد کتاب : 43762
شابک : 978-6226036634
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 544
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دیوان حافظ اثر حافظ

حافظ شاعری است که اشعارش تاریخ انقضا ندارد. یکی از بزرگان ادبیات ایران است که شعرهایش را در هر مناسبت و هر جمعی می خوانیم. پای ثابت سفره های یلدا و سفره هفت سین عیدمان است و راه گشای مشکلاتمان، زمانی که به او پناه می بریم و راه را از او می خواهیم. هر کسی با خواندن اشعار حافظ برداشت و دریافت خودش را از آن دارد و همین موضوع او را به شاعری بدل کرده است، تا همیشه جاودان، زنده و حافظه تمام ایرانیان. هرچند تاثیر او بر بزرگان ادب جهان نیز از چشم پنهان نمانده است.
در این کتاب، مولفان کوشیده اند تا اشعار دیوان حافظ را شرح دهند. کتاب دیوان حافظ خودمونی ۱ (آسان خوان و آسان فهم) معنای واژگان سخت، علائم سجاوندی، پیدا کردن آرایه ها و صناعات ادبی، تضمین ها و تلمیح ها به آیات قرآن، مشخص کردن بحر و وزن اشعار و... را دارد و مولفان تلاش کرده اند تا این اثر را به کتابی جذاب و قابل درک و خواندن برای تمام علاقه مندان بدل کنند.
دکتر حسن ذوالفقاری برای این کتاب مقدمه ای نوشته است و فالنامه ای نیز همراه خود دارد.

کتاب دیوان حافظ

حافظ
خواجه شمس‌ُالدّینْ محمّدِ بن بهاءُالدّینْ محمّدْ حافظِ شیرازی (زادهٔ ۷۲۷ هجری قمری – درگذشتهٔ ۷۹۲ هجری قمری در شیراز)، نامدار به لِسان‌ُالْغِیْب، تَرجُمانُ الْاَسرار، لِسان‌ُالْعُرَفا و ناظِم‌ُالاُولیاء، شاعر سدهٔ هشتم هجری ایران است. بیش‌تر شعرهای او غزل هستند که به غزلیات شهرت دارند. گرایش حافظ به شیوهٔ سخن‌پردازی خواجوی کرمانی و شباهت شیوهٔ سخنش با او مشهور است. او از مهم‌ترین اثرگذاران بر شاعران پس از خود شناخته می‌شود. در سده‌های هجدهم و...
دسته بندی های کتاب دیوان حافظ