کتاب معادلات و تناقضات آنتونیو گرامشی

The Antinomies of Antonio Gramsci
کد کتاب : 43773
مترجم :
شابک : 978-9644487927
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب معادلات و تناقضات آنتونیو گرامشی اثر پری آندرسون

مقاله پری اندرسون «معادلات و تناقضات آنتونیو گرامشی » که برای اولین بار در سال 1976 در New Left Review منتشر شد، تحلیلی انفجاری از مفاهیم استراتژیک مرکزی در اندیشه مارکسیست بزرگ ایتالیایی بود. از آن زمان، این کتاب در طول چهار دهه موضوع حملات زیادی بوده است.
این مقاله در ادای احترامی انتقادی به غنای بین‌المللی آثار گرامشی، نشان می‌دهد که این مفاهیم تا چه حد عمیقا در بحث‌های انقلابی در روسیه تزاری و آلمان ویلهلمین جا افتاده بودند. در اینجا بحث‌هایی میان پلخانف، لنین، کائوتسکی، لوکزامبورگ، لوکاچ و تروتسکی تلاقی می‌کردند، که بعدا در برشت و بنیامین بازتاب پیدا کرد. این اثر درباره ی طولانی ترین مناظره در تاریخ جهان معاصر است. صد سال اختلاف نظری و نزاع فلسفی بر سر راه رسیدن به سوسیالیسم یا جامعه ی سوسیالیستی. گرامشی با الهام از «انقلاب علیه کاپیتال» سعی می کند تا موضوع اصلی نخستین کنگره ی انترناسیونالیسم سوم را که درباره دموکراسی بورژوایی و دیکتاتوری پرولتاریا بود به کمک مهم ترین مفهوم سوسیال دمکراسی روس و سوسیال دمکراسی آلمان، یعنی مفهوم هژمونی درک و میان شرق و غرب تمایزی بنیادی ترسیم کند. کتاب تشکیل شده است از تقریرهای مختلف مفهوم هژمونی و تبعات تغییرات معنایی آن برای درک ساختار قدرت در لیبرال دمکراسی های غرب.

کتاب معادلات و تناقضات آنتونیو گرامشی

پری آندرسون
پِری اندرسون (انگلیسی: Perry Anderson؛ زادهٔ ۱۱ سپتامبر ۱۹۳۸) تاریخ‌نگار و جامعه‌شناس سیاسی اهل بریتانیاست. او به عنوان متخصص تاریخ روشنفکری شناخته می‌شود و از چهره‌های جنبش‌های چپ نو و مارکسیسم غربی پس از ۱۹۵۶ به‌شمار می‌رود. اندرسون پروفسور تاریخ و جامعه‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس است. او برادر بندیکت اندرسون دانشمند علوم سیاسی است. از آثارش تبارهای دولت استبدادی و ریشه‌های پسامدرنیته را می‌توان نام برد.
دسته بندی های کتاب معادلات و تناقضات آنتونیو گرامشی