کتاب کفش توری گل بلوری

Kafsh-e Touri Gol-e Bolouri
کد کتاب : 43800
شابک : 978-9643919726‮
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 52
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کفش توری گل بلوری اثر افسانه شعبان نژاد

کتاب «کفش توری گل بلوری» سروده افسانه شعبان نژاد شرایطی را فراهم می کند تا پدر و مادرها و مربیان بتوانند با کودکان و خردسالان در قالب های کاملا نمایشی بازی کنند چراکه کودکان، آثاری را که تلفیقی از بازی، شعر، نمایش و موسیقی باشد، دوست دارند و با این گونه آثار، احساس نزدیکی بیشتری می کنند.
این اثر دفتر دیگری از مجموعه کتاب های «بازی، شعر، نمایش» است که برای آموزش موضوع های مختلف به کودکان منتشر شده و به دلیل نزدیک بودن به زندگی کودک می تواند زمینه ساز پرورش آنان باشد. این کتاب، که تصویرگری آن را علی رضا گلدوزیان برعهده داشته، در عین حال می کوشد به نیازها و علاقه کودکان پاسخ دهد و در سرگرم شدن و یادگیری بهتر و بیشتر، آن ها را یاری رساند.
نقش آفرینی کودکان به جای شخصیت های مختلف در این مجموعه، همچنین امکان مناسبی را برای آموزش «نمایش خلاق» به کودکان فراهم می کند، فعالیتی که در مراکز کانون سراسر کشور از سوی مربیان کانون با جدیت دنبال می شود.
بر همین اساس این کتاب در ۵ بازی نمایشی با عنوان های «خاله خاله جون میوه می خواد»، «می شه که مهمونم بشی؟»، «خاله پینه دوز دمم را بدوز»، «منم منم بادکنک» و «کفش توری گل بلوری» منتشر شده است. به عنوان مثال در بازی نمایشی «خاله خاله جون میوه می خواد» مربی از انگشت های دست خود برای معرفی هر یک از شخصیت ها استفاده می کند.

کتاب کفش توری گل بلوری

افسانه شعبان نژاد
مي‌گويند اول ارديبهشت ماهِ سال چهل و دو در شهداد وقتي كه بلبل‌هاي خرمايي شاد از هواي بهاري، ‌لابه‌لاي شاخه‌هاي نخل اين سو و آن‌سو مي‌پريدند و آواز مي‌خواندند، صداي گريه‌هاي نازك و كشدار نوزادي كه هشتمين عضو از خانواده‌ي شعبان‌نژاد بود، به نرمي با صداي بلبل‌ها در هم آميخت. صدايش با نسيم ملايمي كه از كوير مي‌آمد و برگ‌هاي نارنج و پرتقال باغ را نوازش مي‌كرد، همراه شد.آن نوزاد من بودم. نامم را افسانه گذاشتند و ناخودآگاه رو...