کتاب 17 اصل کار تیمی

The 17 essential qualities of a team player
چه کار کنیم که هر تیمی ما را بخواهد؟
کد کتاب : 4388
مترجم :
شابک : 978-9645609915
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 206
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 16
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

17 اصل کار تیمی
The 17 essential qualities of a team player
کد کتاب : 123176
مترجم :
شابک : 978-6007626924
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 204
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب 17 اصل کار تیمی اثر جان سی ماکسول

«جان سی مکسول» ، کارشناس کار تیمی رهبری ، با این کتاب به عنوان دفترچه ای راهنما قدرتمند و مختصر ، 17 مهارت اساسی یک بازیکن تیم را تشریح می کند. نوشته او تحت عنوان «17 اصل کار تیمی» به عنوان پرفروش ترین کتاب "قوانین مسلم کار تیمی" مطرح شده است. در این کتاب او تحلیل روشنی از خصوصیات شخصی لازم برای تبدیل شدن به یک بازیکن موثر در تیم ارائه می دهد. توضیحات دقیق «مکسول» و بسیاری از مثالها چه در خانه ، چه در محل کار یا حتی در زمین فوتبال به راحتی قابل درک و اجرا هستند.

در «17 اصل کار تیمی»، مکسول موفقیت بازیکنان تیم را تشریح می کند:

عمدی - ساختن هر عملی برای رسیدن به یک هدف بلند مدت
رابطه ای - متمرکز بر دیگران
از خود گذشته - مایل به ایفای نقش تابع به خاطر تیم
سرسخت - سخت کوش و خوشبین در برابر شکست ها

مکسول نشان می دهد که چگونه این ویژگی ها و بسیاری ویژگی های دیگر بر تیم و موفقیت آن تأثیر می گذارد. « 17 اصل کار تیمی» ، راهبرد های انتزاعی ارائه نمی دهد، بلکه حاوی اقدامات مشخص و کاربردی است که برای بهبود ارزش هر بازیکن تیم طراحی شده اند.

کتاب 17 اصل کار تیمی


ویژگی های کتاب 17 اصل کار تیمی

مکسول متخصص شماره یک رهبری در جهان

جان سی ماکسول
جان کالوین ماکسوِل (به انگلیسی: John Calvin Maxwell) نویسنده، سخنران و کشیش آمریکایی است که کتابهای بسیاری درزمینهٔ رهبری نوشته‌است. بیشتر کتابهای او به مبحث رهبری اختصاص دارند. از کتابهای مشهور او می‌توان به کتاب «۲۱ قانون انکارنشدنی رهبری» و «۲۱ ویژگی ضروری یک رهبر» اشاره کرد. کتابهای او به تعداد میلیون‌ها نسخه فروخته شدند که برخی از آنها در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز جای دارند. جان مکسول توانست تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی، تعداد ۲۰ میلیون ن...
قسمت هایی از کتاب 17 اصل کار تیمی (لذت متن)
اگر در جهت تیم تغییر نکنید، ممکن است تیم شما را تغییر دهد. انعطاف ناپذیری یکی از بدترین عیوب انسان است. شما می توانید یاد بگیرید که شتاب زدگی را مهار کنید و بیاموزید که با اعتماد به نفس بر ترس و با برنامه ریزی بر تنبلی غلبه کنید. اما برای غلبه بر سرسختی، پادزهری وجود ندارد بلکه خودش ریشه خودش را می زند. از قول یک گمنام انعطاف پذیرها، سعادتمند هستند زیرا که خمیده و از شکل برگشته نخواهند شد. مایکل مک گریف

اگر مایلید که با دیگران خوب کار کنید و یک بازیکن تیمی خوب باشید باید اراده کنید تا خودتان را با تیمتان سازگار کنید. رزابت موس کانتر ( ۱۸) استاد دانشکده تجارت دانشگاه هاروارد می گوید: « افرادی موفق و روبه پیشرفت خواهند بود که در تغییر کردن نیز ماهر باشند؛ این افراد در دوباره جهت دادن فعالیت های خود و دیگران در مسیرهای ناآزموده که باعث رسیدن به سطوح بالاتری از پیشرفت شوند؛ نیز مهارت دارند » .

بازیکنان تیمی که از خود انعطاف پذیری و سازگاری نشان می دهند ویژگیهای شخصیتی خاصی دارند. افراد سازگار دارای صفات ذیل هستند: ۱- آموزش پذیر هستند. دیانا نیاد ( ۱۹) زمانی گفت: « مایلم که خودم را در معرض همه چیز قرار دهم، مادام که می توانم ببینم که این تجربه مرا به سطح جدیدی می برد، دردسر یا ناراحتی موقتی برایم مفهومی ندارد. من عاشق ناشناخته ها هستم و تنها راه به ناشناخته ها از درون موانع می گذرد » . افراد انعطاف پذیر همیشه اولویت اولشان ورود به فرضیه های کاری جدید است. آنها به شدت آموزش پذیر هستند. به کوئینسی جونز نگاه کنید تا فردی را ببینید که همیشه در حال یادگرفتن است. باور او این است که اگر کسی سخت کار کند و در یک رشته به شدت ماهر شود می تواند این قابلیت را به تلاشگران جدید انتقال دهد. این بینش می تواند برای هر کس که آموزش پذیر است عملی باشد. از طرف دیگر، افرادی که آموزش پذیر نیستند در هنگام تغییر، لحظات سختی را دارند و پیامد آن این است که هرگز به خوبی سازگاری پیدا نمی کنند. ۲- از نظر عاطفی احساس امنیت می کنند. ویژگی شخصیتی دیگر در افراد انعطاف پذیر، امنیت است. افرادی که از نظر عاطفی احساس امنیت ندارند و خیالشان راحت نیست تقریبا همه چیز را به صورت یک چالش و یا یک تهدید می بینند. آنها از اضافه شدن یک فرد با استعداد دیگر به گروه خود، تغییر در موقعیت و یا عنوان شغلی، یا تغییر در روش انجام دادن کارها با خشکی و یا بدگمانی استقبال می کنند، اما افرادی که خیالشان راحت است بااست با تغییر، عصبی نمی شوند. آنها موقعیت جدید و یا تغییر جدید در مسئولیت های خود را براساس شایستگی خودشان تفسیر می کنند. ۳- خلاق هستند. خلاقیت ویژگی دیگری است که شما در افراد انعطاف پذیر می یابید. زمانی که لحظات سخت فرا می رسند آنها راهی را پیدا می کنند. کوئینسی جونز می گوید: « یک ضرب المثل است که می گوید سن یک شخص از میزان رنجی مشخص می شود که او در هنگام رویارویی با یک ایده جدید، تجربه می کند. اگر کسی به آنها بگوید: بیایید این راه جدید را امتحان کنیم شما می توانید واقعا ناراحتی را در آنها ببینید. این افراد از ناراحتی سرشان را می گیرند. [ انگار که ] فکر کردن راجع به چیزی متفاوت ازنظر جسمی دردناک است. آنانی که واکنش ناشی از ترس نشان نمی دهند واقعا افرادی خلاق هستند. آنها می گویند: « بله، بیایید آنرا امتحان کنیم، بیایید آن کار جدید را انجام دهیم، حتی اگر خراب کنیم » . *** خلاقیت سازگاری را رشد می دهد. *** سن یک شخص از میزان رنجی که او در هنگام رویارویی با ایده جدید تجربه می کند، تعیین می شود. کوئینسی جونز *** ۴- به فکر خدمت کردن هستند. افرادی که روی خودشان تمرکز می کنند نسبت به افرادی که روی خدمت کردن به دیگران تمرکز دارند، کمتر باعث ایجاد تغییرات در جهت تیم خود می شوند. هوراس مان ( ۲۰) که استاد و رئیس دانشگاه است می گوید: « کسی که برای دیگران کاری را انجام نمی دهد برای خودش کاری را انجام نخواهد داد » . اگر هدف شما خدمت کردن به تیم است، ایجاد سازگاری در جهت تحقق آن هدف سخت نیست.