کتاب آشنایی با اوپنهایمر

Oppenheimer & the bomb
مشاهیر علم
کد کتاب : 4389
مترجم :
شابک : 9789643074890
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 88
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب آشنایی با اوپنهایمر اثر پل استراترن

آشنایی با اوپنهایمر، یکی از کتاب‌های بی‌نظیر در مورد زندگی و آثار دانشمندان بزرگ، می‌تواند یک تجربه شگفت‌آور و آموزنده باشد. در این اثر گران‌بها، ما با زندگی و انجازات بی‌نظیر اوپنهایمر، که به عنوان پدر بمب‌هسته‌ای شناخته می‌شود، آشنا می‌شویم. او، یک معلم عجیب و غریب، توانست نسلی از دانشمندان فیزیک را به تحصیل و تلاش در راه پیشرفت علم ترغیب کند.

ابداع اوپنهایمر، به پایان مصیبت‌باری برای جهان در دوران جنگ جهانی دوم انجامید. در آن زمان، اوپنهایمر به واقعیتی ترسناک از نیروی بالقوه هسته‌ای آگاه بود. امریکایی‌ها در ماه آگوست سال ۱۹۴۵ دو بمب هسته‌ای را بر روی شهرهای هیروشیما و ناگازاکی در ژاپن انداختند، که منجر به مرگ و زخمی شدن میلیون‌ها نفر شد. این حادثه سبب ورود جهان به دهه‌ها پر از ترس و نگرانی در مورد نیروی هسته‌ای شد.

تولید بمب هسته‌ای کاری بسیار پیچیده است و نیاز به کار نظری و علمی عمیقی برای شکستن اتم دارد. اما اوپنهایمر در آن زمان این کار را آغاز کرد و تاریخ علم و فناوری را دگرگون کرد. او به عنوان یکی از علمای بزرگ تاریخ می‌ماند که در تحولات مهمی در دنیای علمی و فیزیک سهم داشت.

کتاب آشنایی با اوپنهایمر

پل استراترن
پل استراترن (زاده 1940) نویسنده و شخصیت دانشگاهی انگلیسی است. وی در لندن متولد شد و در کالج ترینیتی، دوبلین تحصیل کرد و پس از آن برای دو سال در نیروی دریایی خدمت کرد. وی سپس برای زندگی به یک جزیره یونانی رفت. در سال 1966 او به هند و هیمالیا سفر کرد. رمان "یک فصل در آبیزسینیا" او، در سال 1972 جایزه سامرست مگام را گرفت.علاوه بر پنج رمان، وی همچنین کتابهای بیشماری در زمینه علم، فلسفه، تاریخ، ادبیات، پزشکی و اقتصاد به نگارش درآورده است.
دسته بندی های کتاب آشنایی با اوپنهایمر