کتاب اسطوره های عشق

Les mythes de l'amour
کد کتاب : 44022
مترجم :
شابک : 978-9645965646
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 301
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب اسطوره های عشق اثر دنی دو روژمون

هر تصوری از عشق، ایده خاصی از انسان و معنای زندگی را ترجمه می کند. بنابراین، تلاش برای درک رابطه بین روح و اروس به منزله ی به چالش کشیدن مفاهیم مختلف در ادیان اصلی است.
همانطور که شرق می آموزد، اگر خود تنها یک توهم است، چگونه یکی می تواند دیگری را برای خود دوست داشته باشد؟ اگر لازم است، همانطور که انجیل نشان می دهد، همسایه خود را "مثل خود" دوست داشته باشیم، آیا به این دلیل نیست که فرد تفاوت اساسی بین خود طبیعی و "خود واقعی" طبیعت روحانی را فرض می کند؟ و آیا این با خود الهی شرقی اشتباه می شود؟
به دنبال مقاله معروف خود عشق و غرب، دنیس دو روژمون تلاش می کند به این سوالات مهم در اینجا پاسخ دهد. برای انجام این کار، او مسیری اصیل را دنبال می کند که از «اسطوره تحلیلی» شخصیت های دون خوان و تریستان، از نوشته های برخی از متفکران سرمایه (نیچه، کی یرکگور، آندره ژید...) و از طریق مطالعه جدیدی در مورد شخصیت های رمان های عاشقانه معاصر عالی می گذرد. مراحل بسیار زیادی در یک جستجوی ماجراجویانه در اعماق روح غربی.
کتاب اسطوره های عشق را مترجم زبرست در مفاهیم اسطوره ای، جلال ستاری، ترجمه کرده است. این کتاب را انتشارت نشانه منتشر کرده است.

کتاب اسطوره های عشق

دنی دو روژمون
دنیس لوئی دو روژمون (8 سپتامبر 1906 - 6 دسامبر 1985) معروف به دنیس دو روژمون، نویسنده و نظریه پرداز فرهنگی سوئیسی بود که به زبان فرانسه می نوشت. وی یکی از غیر مطابقان دهه 1930، از نظر مسیحی خطرات تمامیت خواهی را مطرح کرد. پس از جنگ جهانی دوم، وی فدرالیسم اروپا را تبلیغ کرد.
قسمت هایی از کتاب اسطوره های عشق (لذت متن)
دون ژوان محتشم که خوش دارد در هرج و مرج سر سام آوری بسر برد هرگز مقام و مرتبه اش را از یاد نمی برد.مقتضای فطرت و طبیعتش تحقیر و خوارشمری است و این دورترین چیز از ذات و نفس طبیعت است.اما چون همواره سر مجادله و مشاجره دارد به زعمش خیر و عدل و انصاف مصمم می سازد.اگر قوانین اخلاق وجود نمی داشتند دون ژوان آن ها را می آفرید تا بتواند پایمالش کند و همین معنی سرشت معنوی رازش را که بهانه جویی برای خوش گذارنی و لذت طلبی مستور می دارد به آفتاب می اندازد.