کتاب نظام جهانی مدرن

The Modern World-System I
کشاورزی سرمایه دارانه و خاستگاه های اقتصاد جهانی اروپا در سده شانزدهم
کد کتاب : 44032
مترجم : سناالدین سراجی جهرمی
شابک : 978-6004520249
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 876
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه سوروکین سال 1975

معرفی کتاب نظام جهانی مدرن اثر ایمانوئل والرشتاین

اثر بسیار تاثیرگذار و چند جلدی امانوئل والرشتاین، نظام جهانی مدرن، یکی از بزرگترین آثار علوم اجتماعی قرن حاضر است. این کتاب یک تفسیر نوآورانه و پانورامیک از تاریخ جهانی است که ظهور و توسعه دنیای مدرن را از قرن شانزدهم تا بیستم دنبال می کند.
نظریه «نظام جهانی» که تاکنون به ۹ زبان زنده دنیا ترجمه شده است، از اهمیت مهمی برخوردار است. با کمک این نظریه می توان تغییر و تحولات تاریخی و اجتماعی را در کشورهای مختلف جهان و نیز فرآیندهای توسعه اجتماعی و اقتصادی را در جهان معاصر درک و تحلیل کرد.
به نظر والرشتاین، در نظام نوین جهانی، هژمونی اقتصادی اهمیت بیشتری از هژمونی سیاسی و نظامی دارد و تسلط قدرت های جهانی کنونی را باید بر اساس ظرفیت ها و راهبردهای اقتصادی آنان توضیح داد.
این کتاب توسط سناالدین سراجی‌جهرمی ترجمه شده است. کتاب نظام جهانی مدرن را پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به چاپ رسانده است.

کتاب نظام جهانی مدرن

ایمانوئل والرشتاین
امانوئل والِرستین (Immanuel Wallerstein) (زادهٔ ۲۸ سپتامبر ۱۹۳۰ در شهر نیویورک - درگذشتهٔ ۳۱ اوت ۲۰۱۹)، جامعه‌شناس و متفکر چپ‌گرای آمریکایی و از بزرگ‌ترین متفکران سوسیالیست قرن ۲۱ بود.او متولد شهر نیویورک بود و تمام تحصیلات خود را در دانشگاه کلمبیا طی کرد. کتاب معروف او نظریه نظام جهانی است که به نه زبان زنده برگردانده شده‌است . او نقش مهمی برای دولت‌ها قایل نیست و مبارزه طبقاتی را در اندیشه‌هایش نادیده می‌گیرد. او در اسفند سال ۱۳۹۲ به ایران آمد و در دانشگاه...
نکوداشت های کتاب نظام جهانی مدرن
A tour de force that brings together and makes sense of a wealth of diverse historical studies which often seem to contradict each other...an extremely formidable achievement.
یک تور دو نیرو که انبوهی از مطالعات تاریخی متنوع را گرد هم می آورد و معنا می بخشد که اغلب به نظر می رسد با یکدیگر در تضاد هستند ... یک دستاورد بسیار بزرگ.
New York Times Book Review New York Times Book Review

A heroic and impressive achievement
یک دستاورد قهرمانانه و چشمگیر
American Journal of Sociology

قسمت هایی از کتاب نظام جهانی مدرن (لذت متن)