کتاب کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان

Philosophical exploration for Young Adults
کد کتاب : 44064
شابک : 978-9644264610
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 254
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان اثر سعید ناجی

این کتاب شامل 11 گفت وگو و بخش ضمایم است. گفت وگوها را سعید ناجی با پیشگامان برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان انجام داده است. این افراد از کشورهای استرالیا، فرانسه، انگلستان، ایالات متحده، نروژ، دانمارک و روسیه هستند. برنامه فلسفه برای کودکان، در کشورهای مختلف ضمن تطبیق و سازگاری با سنت ها و فرهنگ این کشورها، گسترش و تنوع یافته است. از این رو، نسخه های متنوعی از این برنامه تهیه شده است که همگی تحت عنوان فلسفه ورزی با کودکان قرار دارد .
در برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان، الگوی جدید به عنوان بدیلی برای تعلیم و تربیت پیشنهاد شده است که سه مولفه با ویژگی های به طور کامل متفاوت و تحول یافته دارد . این برنامه جایگزین بهتری برای الگوی قدیم آموزش و پرورش دانسته شده است . مولفه اول، کتاب های درسی است. مولفه دوم، شکل کلاس و نحوه پیشرفت آن، یعنی کلاس داری است. مولفه سوم این برنامه، نقش جدید و به طور کامل تغییر یافته برای معلم است .
مصاحبه شوندگان افرادی چون متیو لیمپن، آن مارگارت شارپ، راجر ساتکلیف، پریسپرسن، اسکار برینیفیر، گیلبرگ یورگ، لریسا رتیونسکی و مایکل سسویل هستند.

کتاب کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان

سعید ناجی
سعید ناجی متولد سال 1347، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی، مدیر گروه فلسفه برای کودکان و نوجوانان.او نخست در دانشگاه شریف تحصیل کرده و سپس دکتری خود را در سال ۱۳۹۱ از پژوهشگاه علوم انسانی دریافت کرده است. از او این ترجمه‌ها و تالیف‌ها منتشر شده: «در پی معنا» (هرمس،۱۳۸۴)؛ «دیدگاههایی در باره سرشت آدمی» پژوهشگاه علوم انسانی،۱۳۸۲)؛ «در آمدی بر علم و دین» (پژوهشگاه علوم انسانی،۱۳۸۶)؛ «کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان، گفت و گو با پیشگامان...
دسته بندی های کتاب کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان