کتاب در جست وجوی طبیعت

In Search of Nature
کد کتاب : 44149
مترجم :
شابک : 978-6004900133
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 270
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب در جست وجوی طبیعت اثر ادوارد ویلسون

شاید بیش از هر دانشمند دیگری در قرن ما ، «ادوارد ویلسون » حیوانات را در محیط طبیعی آنها بررسی کرده است ، پویایی سازمان اجتماعی آنها ، رابطه آنها با محیط و رفتار آنها را ...

«ادوارد ویلسون » نتایج جذاب و بعضا شگفت آور این مطالعات را از طریق مجموعه قابل توجهی از کتابها ، از جمله تنوع زندگی ، مورچه ها ، درباره طبیعت انسان و جامعه شناسی ، برای خوانندگان عادی آورده است. لطف و دقت او در نوشتن موضوعات به ظاهر پیچیده دو جایزه پولیتزر و تحسین دانشمندان و خوانندگان عمومی در سراسر جهان را برای او به ارمغان آورده است. کتاب « در جستجوی طبیعت» برای اولین بار مجموعه ای از نوشته های کوتاه مهم «ادوارد ویلسون » را ارائه میدهد.

موضوع اصلی مقاله ها این است که طبیعت وحشی و طبیعت بشر به هم نزدیک هستند.

کتاب « در جستجوی طبیعت» از سه بخش تشکیل شده است. طبیعت حیوانات ، طبیعت انسان از مارها تا کوسه ها تا اجتماعی بودن در مورچه ها متغیر است. این سوال ایجاد می شود که چگونه و چرا بیزاری جهانی از مارها در انسان و نخستی ها تکامل یافته است ، از تنوع 350 گونه کوسه در جهان شگفت زده می شود و چگونه موفقیت سازگار آنها بر تصور ما از جهان تأثیر گذاشته است ، و ما را به مراقبت از زندگی های کوچک توصیه می کند. -برای ساختن سیستم های اجتماعی حشرات ، آزمایش بزرگ دیگری را در جهت تکامل برای انتخاب خود مشاهده کنیم.

کتاب در جست وجوی طبیعت

ادوارد ویلسون
ادوارد اُزبورن ویلسون (Edward Osborne Wilson) (زادهٔ ۱۰ ژوئن ۱۹۲۹) زیست‌شناس برجستهٔ آمریکایی، حشره‌شناس بزرگ و بنیانگذار علم زیست‌جامعه‌شناسی است.از جملهٔ افتخارات او می‌توان به دو بار دریافت جایزهٔ پولیتزر (۱۹۷۹ و ۱۹۹۱)؛ جایزهٔ کرافورد (۱۹۹۰)؛ جایزهٔ کیستلر (۲۰۰۰)؛ جایزهٔ نیرنبرگ (۲۰۰۱)؛ نشان ملی علوم دولت ایالات متحده آمریکا؛ جایزهٔ ممتاز انجمن علوم انسانی آمریکا؛ مدال طلای صندوق جهانی حیات وحش؛ جایزهٔ بین‌المللی زیست‌شناسی از دولت ژاپن؛ عهده‌داری کر...
قسمت هایی از کتاب در جست وجوی طبیعت (لذت متن)
در جنوب فنلاند ارتفاع الاته مورچه های کوه ساز به ۲ متر می رسد و تصور می شود که چند صد سال عشر داشته باشند. چنین لانه هایی، همراه با نظام اجتماعی مورچه ها، به آنها این امکان را می دهد که جمعیت های بزرگ و متراکمی بسازند که محیط را تحت سلطه خود در می آورند. تمام این فعالیت های پیچیده حیرت انگیز غریزی و تحت هدایت تنها هستند. امکان ندارد که آنها اکتسابی باشند یا به شیوه فرهنگی منتقل شوند.