کتاب دایره المعارف مصور تاریخ یهودیت و صهیونیسم

The Illustrated History of Judaism and Zionism
کد کتاب : 44165
مترجم :
شابک : 978-6009234110
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 289
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دایره المعارف مصور تاریخ یهودیت و صهیونیسم اثر طارق سویدان

صهیونیسم به عنوان یک مکتب، ایدئولوژی، دین یا هر اسم و ایسم دیگری که باشد، بدون تردید یکی از جنجال برانگیزترین اموری است که تاریخ بشر به خود دیده است. هم دوستان، هواداران و پیروانش را به خود مشغول کرده، هم دامن گیر افراد و جماعت های دیگر شده است. عده ای ریشه های آن را در تاریخ های دور و دراز می جویند و پاره ای آن را امری مستحدث و نوپیدا بر می شمارند. برخی آن را ضرورتی تاریخی قلمداد می کنند و بعضی آن را جعل ناموزون و غدۀ سرطانی به شمار می آورند. خود آن نیز از یک سو چنگال تعلق به خاک، زمین و جغرافیا دوخته است و از سویی ادعا می کند که به سوی هفت آسمان بال گشوده و امت برگزیدۀ خداوند و دربردارندۀ روح ممتاز اوست. از یک سو برای عده ای از سرگردان های تاریخ و جماعت های پراکنده، منادی صلح، صفا و بازگشت به روزهای خوش گذشته است و از سوی دیگر برای دستۀ دیگری از انسان ها، حامل پیام مرگ، نابودی، آوارگی، سرگردانی، خانه به دوشی و ویلانی است.
کتاب پیش رو دایره المعارف مصوری همراه با توضیحات کامل از سیر تاریخی یهودیت و پیدایش صهیونیسم می باشد و شاید مهمترین خصوصیت این کتاب همین مصور بودن آن است که به شکل زیبایی وقایع تاریخی را با تصاویر مختلف آن برای درک بهتر خواننده به نمایش گذاشته است.

کتاب دایره المعارف مصور تاریخ یهودیت و صهیونیسم

طارق سویدان
طارق محمد السویدان (زادهٔ ۱۵ نوامبر ۱۹۵۳) کارآفرین، مورخ، نویسنده و اسلام‌شناس اهل کویت است. وی دارای مدرک دکتری مهندسی نفت از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا می‌باشند. او در سن ۱۷ سالگی به دلیل کسب رتبه اول در دوره متوسطه در کل کشور کویت، برای ادامه تحصیل از طرف دولت کویت به آمریکا رفتند. او برای تقویت زبان انگلیسی سال آخر دوره متوسطه را در آمریکا تکرار نمود که در این مدت با یک خانواده آمریکایی زندگی کرد. او در مدت ۱۸ سال در کشور آمریکا تحصیل کرد.او پس از بازگشت از کشور آمریکا ابتدا در و...
دسته بندی های کتاب دایره المعارف مصور تاریخ یهودیت و صهیونیسم